Vaga de Desenvolvedor Backend
99 em São Paulo - SP

Desenvolvedor Backend - Drivers

About this position

You will part of a small cross functional team to achieve the company's goals, through implementation on your own, guidance to the team and correct scheduling and tracking.

This position requires both strong technical and communication skills

Some of your responsibilities will include

Ensure data driven approaches to make decisions;

Develop and maintain systems using Java and Scala;

Build solid solutions using cutting edge technologies;

Collaborate with enterprise architecture, solutions architecture;

Implement challenging parts of the 99's ecosystem.

You will deal with

150+ servers in AWS cloud;

500k+ requests per minute;

Many distributed and complex systems;

Real impact in thousands of lives.

What we're looking for

4+ years of software development experience with solid knowledge of large ­scale systems using Java/Scala/Rails;

Experience building complex high-performance, high-transaction applications;

Must have excellent technical understanding of client­ server fundamentals and enterprise architecture patterns, not only REST;

Must have technical understanding of different databases and its uses (MySQL, Postgres, Elasticsearch, Cassandra);

Strong knowledge in cloud native solutions - AWS (ex: EC2, Beanstalk, SQS, SNS, Load Balancer, RDS, Dynamo);

Solid Java or Scala or Rails programming skills;Solid test oriented approaches to solve business problems.

Additional Eligibility Qualifications

Bachelor's Degree in Information Systems (IS), Information Technology (IT), Computer Science or Engineering from an accredited college or university;

Have been used different databases to solve problems;Have been tested other protocols than HTTP - Thrift, MQTT …;

Our stack

Languages: Scala, Java (legacy), Javascript, Kotlin (Android), Objective­C and Swift (iOS);Frameworks: Play, Akka, Slick;

Databases: MySQL, Postgres, Redis, ElasticSearch, DynamoDB, Redshift;

Cloud: AWS, Docker, Elastic Beanstalk, S3, SQS, SNS, Lambda;

Tools: Splunk, NewRelic, Fabric, Tableau.

Avaliações da 99

Ótima experiência, mas com ressalvas.

Sales AnalystEx-funcionário, saiu em 2017

Prós: Ambiente descontraído, muitos benefícios para o funcionário, empresa horizontal, gestor confiava no time, seu ponto de vista sempre era levado em consideração.

Contras: Salário baixo em comparação a outras empresas, métricas um tanto quanto erradas para enaltecer o que realmente importa lá dentro, que são corridas, não necessariamente o número de contratos. Como era uma startup, infelizmente o setor do qual eu fazia parte deixou de existir, e quem não foi remanejado infelizmente foi desligado. Fiquei um pouco desapontado com a questão da cultura que levam bastante a sério, tinha sido muito bem avaliado no ciclo de avaliação e performance, houve até aumento do meu salário (simbólico). Mas fui desligado por questões estratégicas enquanto vi permanecer pessoas que não foram bem avaliadas no ciclo por se adequarem a outras funções. Tirando isso, só tenho a agradecer por tudo que aprendi e pelo peso que esta incrível empresa teve no meu histórico profissional.

Liberdade desorganizada

Brasília, DF

Prós: Liberdade para realizar projetos desde o primeiro dia, equipe que busca sempre inovação, fácil comunicação com as lideranças, transparência e reconhecimento.

Contras: Gestão da informação falha, dificil saber quem poderá te ajudar a resolver um problema. Sistema interno com diversas falhas o que dificulta o trabalho.