• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Desenvolvedor Backend
99 em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Desenvolvedor Backend - B2B

About this position

You will part of a small cross functional team to achieve the company's goals, through implementation on your own, guidance to the team and correct scheduling and tracking.

This position requires both strong technical and communication skills

Some of your responsibilities will include

Ensure data driven approaches to make decisions;

Develop and maintain systems using Java and Scala;

Build solid solutions using cutting edge technologies;

Collaborate with enterprise architecture, solutions architecture;

Implement challenging parts of the 99's ecosystem.

You will deal with

150+ servers in AWS cloud;

500k+ requests per minute;

Many distributed and complex systems;

Real impact in thousands of lives.

What we're looking for

4+ years of software development experience with solid knowledge of large ­scale systems using Java/Scala/Rails;

Experience building complex high-performance, high-transaction applications;

Must have excellent technical understanding of client­ server fundamentals and enterprise architecture patterns, not only REST;

Must have technical understanding of different databases and its uses (MySQL, Postgres, Elasticsearch, Cassandra);

Strong knowledge in cloud native solutions - AWS (ex: EC2, Beanstalk, SQS, SNS, Load Balancer, RDS, Dynamo);

Solid Java or Scala or Rails programming skills;Solid test oriented approaches to solve business problems.

Additional Eligibility Qualifications

Bachelor's Degree in Information Systems (IS), Information Technology (IT), Computer Science or Engineering from an accredited college or university;

Have been used different databases to solve problems;Have been tested other protocols than HTTP - Thrift, MQTT …;

Our stack

Languages: Scala, Java (legacy), Javascript, Kotlin (Android), Objective­C and Swift (iOS);Frameworks: Play, Akka, Slick;

Databases: MySQL, Postgres, Redis, ElasticSearch, DynamoDB, Redshift;

Cloud: AWS, Docker, Elastic Beanstalk, S3, SQS, SNS, Lambda;

Tools: Splunk, NewRelic, Fabric, Tableau.

Leia mais

Avaliações da 99


Satisfação geral dos funcionários

3.38
  • Remuneração e benefícios
    3.78
  • Oportunidade de carreira
    2.86
  • Cultura da empresa
    3.75
  • Qualidade de vida
    3.16

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 25 dias

    Menos marketing

    Analista de Atendimento I

    Monções, SP


    Prós: Um ótimo pacote de benefícios, uma diversidade de pessoas incríveis, ambiente jovem e descontraído, muitas oportunidades de crescimento e uma localização próxima a estação.

    Contras: Uma demanda de trabalho muito alta, apesar da aparência existe pouca flexibilidade nas atividades diárias. Cobrança por resultados o tempo inteiro, muita desorganização e falta de padrões de atendimento.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 24 dias

    Empresa em ascensão! Mas sem um plano de carreira para os funcionários.

    Analista de Atendimento

    São Paulo, SP


    Prós: Não existe vestimento padrão. Pode trabalhar com a roupa que quiser. Tem sala de descanso, café da manhã segunda, bolo e cerveja de sexta. A empresa esta crescendo a cada dia mais e é muito legal fazer parte disso. Possui um ambiente descontraído.

    Contras: A empresa não tem plano de carreira, os processos seletivos não são transparentes, tem muitos chefes. As pessoas entram ganhando um salário x, são promovidas de função, mas não recebem aumento nenhuma, nem perspectiva e nem mudam de cargo, alegando ser uma chance de desenvolvimento. Extremamente desmotivador.

    Conselhos para presidência: Ter um plano de carreira! Possuir níveis dentro das áreas. Atualmente, em algumas áreas da empresa, 90% do funcionários, tem o mesmo cargo, recebem o mesmo salário e fazem atividades totalmente diferentes, tanto em relação a responsabilidade, quanto a quantidade. Totalmente desmotivador e foge dos valores da empresa

    Recomenda a empresa: Não