Vaga de Desenvolvedor Backend
99 em São Paulo - SP

Desenvolvedor Backend - B2B

Sobre a 99

About this position

You will part of a small cross functional team to achieve the company's goals, through implementation on your own, guidance to the team and correct scheduling and tracking.

This position requires both strong technical and communication skills

Some of your responsibilities will include

Ensure data driven approaches to make decisions;

Develop and maintain systems using Java and Scala;

Build solid solutions using cutting edge technologies;

Collaborate with enterprise architecture, solutions architecture;

Implement challenging parts of the 99's ecosystem.

You will deal with

150+ servers in AWS cloud;

500k+ requests per minute;

Many distributed and complex systems;

Real impact in thousands of lives.

What we're looking for

4+ years of software development experience with solid knowledge of large ­scale systems using Java/Scala/Rails;

Experience building complex high-performance, high-transaction applications;

Must have excellent technical understanding of client­ server fundamentals and enterprise architecture patterns, not only REST;

Must have technical understanding of different databases and its uses (MySQL, Postgres, Elasticsearch, Cassandra);

Strong knowledge in cloud native solutions - AWS (ex: EC2, Beanstalk, SQS, SNS, Load Balancer, RDS, Dynamo);

Solid Java or Scala or Rails programming skills;Solid test oriented approaches to solve business problems.

Additional Eligibility Qualifications

Bachelor's Degree in Information Systems (IS), Information Technology (IT), Computer Science or Engineering from an accredited college or university;

Have been used different databases to solve problems;Have been tested other protocols than HTTP - Thrift, MQTT …;

Our stack

Languages: Scala, Java (legacy), Javascript, Kotlin (Android), Objective­C and Swift (iOS);Frameworks: Play, Akka, Slick;

Databases: MySQL, Postgres, Redis, ElasticSearch, DynamoDB, Redshift;

Cloud: AWS, Docker, Elastic Beanstalk, S3, SQS, SNS, Lambda;

Tools: Splunk, NewRelic, Fabric, Tableau.

Benefícios e Vantagens

• Pacote de remuneração competitivo
  • Ambiente divertido e descontraído (com bolo e cerveja toda sexta-feira)
  • Seguros médico, odontológico e de vida
  • Vale-refeição
  • GymPass
  • Desconto para usar o melhor app de mobilidade do Brasil!

Avaliações da 99

Bom pra quem ta começando, péssimo pra quem quer construir carreira.

AnalistaEx-funcionário, saiu em 2016

Prós: Um lugar cheio de conhecimento a ser explorado. Considere a empresa como uma escola, se você quiser aprender e desenvolver, é o lugar certo.

Contras: Não possuí nenhum tipo de plano de carreira. Você nunca como e o que fazer para dar os próximos passos e crescer. Existe muita falta de organização e falta de processos, comprometendo o desempenho do profissional nesse quesito. Diz ser uma empresa preocupada com os funcionários, mas não oferece nenhum benefício que seja de fato relevante. O salário é muito abaixo do mercado, se porta como startup quando convém (salários e benefícios), ao mesmo tempo que se porta como empresa grande também quando convém (carga de trabalho excessiva, pressão, agilidade...). Não possuí uma boa gestão de pessoas, grande parte dos gestores tem o mesmo conhecimento dos seus coordenadores ou analistas.

Conselhos para presidência: Um funcionário devidamente reconhecido (seja pelo trabalho ou financeiramente) releva problemas como falta de gestão, planejamento e organização.

Ambiente descontraído e muito desafiador.

Desenvolvedor

Prós: A empresa oferece total liberdade, ambiente bastante informal e descontraído. Excelente lugar para crescer profissionalmente e com desafios diários, que impactam milhares de pessoas.

Contras: Por ser uma startup, as mudanças acontecem em ritmo bastante frenético e existem áreas que não estão totalmente maduras. Isso exige um grau de esforço do profissional diferente de uma empresa onde os processos já estão mais amadurecidos.