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Vaga de Database Marketing Manager
Loggi em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Database Marketing Manager

Loggi is connecting all of Brazil by reinventing logistics through technology and creating a brand new express delivery experience for customers.

Through a software-first approach, we have built a logistics network that generates economy, efficiency, and reliance. Our technology connects offices, restaurants, and e-commerce services to various transportation agents who work with agility in the Brazilian traffic, and who offer support to individuals who need to deliver products on a daily basis. All of this while also generating a positive impact on the lives of all the drivers registered on our platform.

As Database Marketing Manager, you will be responsible for planning, acquiring, and generating prospects, focusing on the quality of the contacts and fit to the service in order to assist the Sales team bring potential new clients in (to achieve our ambitious growth targets). We are looking for an analytical profile capable of managing the DBM team and Salesforce projects, as well as generating leads for all products and cities by designing strategies to control the clients' life cycles through workflows, thus automating processes.

We are permanently committed to diversity. Because we believe different people think differently, we always welcome diverse solutions and new ways of making entrepreneurship happen. This commitment is universal: regardless of ethnicity, sexual orientation, gender identity, age, religion, or disabilities, you can find your place here at Loggi.

You must:

  • Have strategic and business-oriented vision;
  • Be obsessed with details and organization;
  • Have highly analytical vision;
  • Be proactive and hands-on, and enjoy teamwork;
  • Have previous experience with Salesforce;
  • Have "owner's attitude" (leading projects and people);
  • Have good interpersonal skills;
  • Have experience with Excel and Power Point, Salesforce and SQL.

Your main activities will be:

  • Forecasting and clustering demand of prospects per city, team, and vertical;
  • Discovering new segments; understanding the needs of the Growth team with regards to quality and the profile of the contacts generated;
  • Understanding the sales funnel, as well as the processes that involve the purchase journey;
  • Managing Salesforce projects;
  • Ensuring the projects' delivery's SLA;
  • Creating and optimizing e-mail campaigns throuth the Salesforce Marketing Cloud tool.

We will love it if you:

  • Have more than 5 years of experience in the function;
  • Have a thirst for productivity and a passion for generating results;
  • Have knowledge of BI tools.

About Loggi:

  • We are a Brazilian technology startup;
  • We have already received several rounds of investment;
  • We have extensive experience with large scale projects;
  • We love our work! We are positive and enthusiastic about doing it exceptionally;
  • We nourish a culture of balance between our personal and professional lives.

Next steps:

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Avaliações da Loggi


Satisfação geral dos funcionários

4.40
  • Remuneração e benefícios
    4.53
  • Oportunidade de carreira
    4.19
  • Cultura da empresa
    4.31
  • Qualidade de vida
    4.11

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 15 dias

    Empresa excelente, ótima oportunidade de crescimento profissional

    Auxiliar de Logística lEx-funcionário, saiu em 2019

    Campinas, SP


    Prós: Empresa excelente, ótima oportunidade de crescimento profissional, beneficíos, plano de carreira, ambiente de trabalho embora seja pequeno em doca, é bastante tranquilo sem muita pressão e horário

    Contras: Desorganização relacionada a horários, Muitos cargos de chefia, falta de compromentimento com horários, atrasos, problemas internos e externos da gestão

    Conselhos para presidência: Continuar se empenhando para o crescimento da empresa

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Para tech, precisa melhorar muito

    Software Developer

    São Paulo, SP


    Prós: Ambiente bastante descontraído, equipe com profissionais muito bem escolhidos e dedicados, o que contribui para o crescimento profissional de todos. Benefícios acima da média do mercado.

    Contras: Pagamento é feito somente uma vez por mês, o que atrapalha muito quem precisa de um fluxo de dinheiro. Empresa com planos muito ambiciosos e poucas provas de que seu sistema é escalável (já caiu várias vezes). A empresa se vende como um super workplace descolado mas na realidade tem uma carga horária acima da média do mercado de tech (44h), que me obriga a ficar 10h na empresa (com 1h de almoço); some a isso o tempo de deslocamento até o trabalho e não sobra tempo para minha vida pessoal além de chegar em casa e dormir. A diretoria é muito conservadora em algumas decisões, o que é perigoso pois a empresa já apresenta problemas de escalabilidade de infra. e mostra pouca preocupação em lidar com isso. Várias decisões são "top-down". Muitos softwares e bibliotecas utilizados são de versões bastante antigas e sem suporte, o que impacta negativamente a produtividade. Além disso, vende que possui planos de carreira e oportunidades de desenvolvimento profissional, mas na prática os gestores só reconhecem seu esforço nos dias antes da avaliação e ainda há muito viés de "Quem Indica" nas promoções. O RH comete muitos erros básicos, mas se vende como "Inovador". Muitos funcionários já deixaram a empresa por burn-out no passado e precisou que pessoas-chave deixassem a equipe para começarem a se preocupar o mínimo com isso. Ainda hoje, possui grande rotatividade de funcionários e mais de 70% devem ter menos de 1 ano de casa.

    Conselhos para presidência: Ouçam mais os funcionários. Reclamações como carga horária e os problemas do monolito não são novidade. Há muita gente cabeça-dura e despreparada tomando decisões-chave. O sistema de hoje não é escalável para a demanda que vocês querem atender, é preciso arrumar isso antes de pensar em expandir para tantas cidades, mas só se fala cada vez mais de adicionar novas features e nunca de fazê-las funcionar.

    Recomenda a empresa: Sim