Love Mondays


Vaga de Data Scientist
Nubank em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Data Scientist

Description

Why do we hire data scientists?

Nubank is a technology company that has set out to completely rethink financial services in Brazil. We need world-class data scientists (and modelers, statisticians, AI practitioners, machine learning engineers) to build proprietary algorithms that predict responsiveness to marketing, credit risk, fraud likelihood and many other types of customer behavior to get us there.

** Meet The Nubankers - Luam Totti** : [http://sou.nu/scientistnu](http://workable.com/nr?l=http%3A%2F%2Fsou.nu%2Fscientistnu)

What are some examples of problems a data scientist solves?

At Nubank, we don’t shy away from using the latest and greatest machine learning algorithms and techniques; in fact, we encourage them. We have a rich dataset with natural language text, images, graphs, and much more, as well as more traditional sources of financial data. We also have an almost endless set of models to build, including everything from credit scoring to text tagging. Below are just a few of the problems a Nubank data scientist might solve:
* Create thousands of new predictive variables using your intuition, sociological insight and automation techniques
* Discover and evaluate the usefulness of new data sources
* Automate the creation of hundreds of different machine learning models
* Find the most profitable people to market credit cards to
* Underwrite and assign spending limits to credit card applicants
* Thwart identity theft and credit card transaction fraud

Requirements

You will fit well if

  • You are ambitious and razor sharp with tremendous potential
  • You have a rigorous quantitative bent to your work
  • You have a burning desire to use data and analysis to change the financial services world
  • You like finding new, better solutions to “solved problems”
  • You learn fast and easily adapt to changing situations and priorities

We are excited to meet people with various areas of expertise (both experienced and college seniors) – there is no single ideal profile. We believe there is room for very diverse skill sets to add value.

You will experience an early stage startup culture in a truly diverse and international environment. We believe in good team chemistry, flat hierarchy, enthusiasm for creating things, and our surprising capacity to learn new things when we stay humble and open-minded. A quantitative academic background with advanced degrees and English language proficiency are helpful.

Desired skills and experience

We are excited to meet data scientists with various areas of experience – there is no single ideal profile. We believe there is room for very diverse skill sets to add value:
* 3+ years of relevant professional or academic experience in a highly quantitative field (e.g. statistics, computer science, mathematics, physics, genetics, econometrics, biostatistics)

OR
* Multiple notable finishes in machine learning competitions
* Experience working with languages that support statistical learning (e.g. Python, R, Scala)
* An advanced ability to work on distributed cloud platforms and interact with databases

Benefits

  • Competitive compensation package including opportunity to earn equity ownership in Nubank
  • Health, dental and life insurance
  • Meal allowance (“vale refeição”)
  • Transportation voucher (Vale Transporte)
  • Casual and international environment
  • Cool office with a great location)
  • Flexibility to choose your own custom setup (computer, monitors, OS etc.)
Leia mais

Avaliações da Nubank


Satisfação geral dos funcionários

4.11
  • Remuneração e benefícios
    3.93
  • Oportunidade de carreira
    3.86
  • Cultura da empresa
    4.18
  • Qualidade de vida
    3.98

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 26 dias

    Empresa inovadora e com ambiente encantador, mas precisa diminuir o oba-oba para chegar mais longe.

    Customer Experience Analyst

    São Paulo, SP


    Prós: A cultura da empresa é muito bacana! Dá pra ver que as pessoas buscam inovação e algo diferente todo dia. Acho que o grande diferencial é isso, é a vontade de fornecer um serviço de ponta para o cliente. E pra isso, deixam uma estrutura muito boa para trabalhar e liberdade em muitos aspectos. É inspirador você fazer parte de um projeto revolucionador e em expansão como o Nubank.

    Contras: A divisão de tarefas e o setor de atendimento precisam ser melhorados. E a falta de líderes, pessoas que chamam a responsabilidade, se doam e se preocupam em desenvolver os outros é evidente. Chega a ser ridículo colocarem um analista que foi promovido em 6 meses para cuidar de outros 3 analistas, passar feedback, ter habilidade de gestão. E você nota claramente que o que mais importa pra ter visibilidade é participar de side projects como organizar almoços, fazer festinhas, enfim. Eu vejo umas pessoas que foram promovidas que não sabem sequer processos básicos. Acho que o setor de atendimento precisa de uma reformulação, menos oba-oba e mais foco no aumento de produtividade. Dividir pessoal e profissional no Nubank - isso quase não existe. Há pessoas excelentes, que sempre estão dando ideias bacanas e participando ativamente na construção de novos processos, que são deixadas de lado por não serem "populares" dentro de um squad. Isso é triste.

    Conselhos para presidência: Reorganizar a estrutura dos squads e investir pesado em liderança. Começar a olhar com mais foco nas laranjas podres, tem profissionais que não tem um pingo de qualidade pra estarem vestindo a camisa do Nubank e foram crescendo por serem mais sociáveis.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 8 dias

    Ótima empresa

    Customer Experience Analyst

    São Paulo, SP


    Prós: Liberdade pra se expressar dentro da empresa, você participa de projetos bem cedo. Oportunidades de crescimento acontecem o tempo todo. A cultura da empresa é inovadora e bem esclarecedora. Há uma transparência em todos os processos disponibilizados, seja do nosso setor ou de outros. Sinto bem-vinda e acolhida por todos.

    Contras: Como a empresa está sempre em transformação, algumas informações sobre essas novidades são passadas de uma forma muito rápida e por conta disso, às vezes temos o sentimento de que não conseguimos compreender claramente o que está acontecendo.

    Recomenda a empresa: Sim