Love Mondays


Vaga de Data Center Technician
Amazon em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Data Center Technician

Amazon is looking to hire a highly motivated, best-in-class Data Center Technician to provide hands on support for its Data Center location.

We're looking for Data Center Technicians to join our growing team within infrastructure operations. Scope of work includes: Manage work and priorities through ticketing system and coordination with Data Center Manager; troubleshooting and repairing servers with hardware and network issues. Work involves hardware diagnostic and replacement of failed components. Must be able to work effectively with minimum supervision and handle multiple priorities.
Technician will be allocated in the São Paulo state, however will also provide remote support to other Data Centers in the region when required. They'll be responsible for day to day incident management of servers, networking equipment and cabling.

The Data Center Operations is a 24x7 team and this position is to work on non-business hour.
* 2 years of IT support experience.
* Previous work experience in the creation of standard operation procedures and knowledge base articles.
* Must have a valid driver’s license and must be able to travel locally and internationally.
* Able to communicate in a business setting in Portuguese and English (verbal and written).
* Hands on experience with x86 architecture based systems.
* Experience with Linux or similar OS.
* Knowledge of network design, protocols and troubleshooting.
* Understanding of storage devices.
* Understanding of scripting languages.
* Must exhibit good written and verbal communication skills in both Portuguese and English. Spanish is a plus.
* Perform hardware troubleshooting and components replacement.
* Highly organized and able to coordinate complex tasks with other team members.
* Must be capable of lifting 35lbs.
* Proven track of providing creative solutions to recurring problems and last minute capacity demands.
* Previous experience working in a Data Center environment (racking & stacking gear, cable management, hot & cold aisle containment) is a plus

Leia mais

Avaliações da Amazon


Satisfação geral dos funcionários

4.14
  • Remuneração e benefícios
    3.64
  • Oportunidade de carreira
    4.21
  • Cultura da empresa
    4.64
  • Qualidade de vida
    4.00

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 5 meses

    Most customer centric company in the world

    Engenheiro de Software

    São Paulo, SP


    Prós: Princípios de liderança são levados a sério, não é apenas marketing. Empresa que realmente se importa com o seu cliente. Muita oportunidade de aprendizado, especialmente para quem está começando na carreira. Possibilidade de transferência para outros países. Avaliações orientadas a performance, com grande possibilidade de crescimento. Na área de desenvolvimento, os gerentes têm bom senso com os prazos, por isso o trabalho é tranquilo.

    Contras: Poucos benefícios. Empresa não paga nenhum tipo de curso externo para os funcionários. Frugalidade excessiva. O trabalho na área de desenvolvimento consiste em fazer "puxadinhos" nos sistemas para fazer com que o site funcione no Brasil. Muito poucos desafios técnicos

    Conselhos para presidência: Menos frugalidade com os funcionários

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há mais de 1 ano

    Definitivamente uma otima escolha para a carreira.

    Técnico Operações Data Center

    São Paulo, SP


    Prós: Ambiente desafiador, empresa em crescimento acelerado, cultura de empreendorismo, realização, inovação além da grande qualidade e empenho de seus gerentes.

    Contras: Grande volume de trabalho, alguma ou outra situações provocadas pelo ritmo de crescimento da empresa e dificuldade de alguns profissionais de não se adequarem.

    Recomenda a empresa: Sim