• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Data Center Technician
Amazon em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Data Center Technician

Amazon is looking to hire a highly motivated, best-in-class Data Center Technician to provide hands on support for its Data Center location.

We're looking for Data Center Technicians to join our growing team within infrastructure operations. Scope of work includes: Manage work and priorities through ticketing system and coordination with Data Center Manager; troubleshooting and repairing servers with hardware and network issues. Work involves hardware diagnostic and replacement of failed components. Must be able to work effectively with minimum supervision and handle multiple priorities.
Technician will be allocated in the São Paulo state, however will also provide remote support to other Data Centers in the region when required. They'll be responsible for day to day incident management of servers, networking equipment and cabling.

The Data Center Operations is a 24x7 team and this position is to work on non-business hour.
* 2 years of IT support experience.
* Previous work experience in the creation of standard operation procedures and knowledge base articles.
* Must have a valid driver’s license and must be able to travel locally and internationally.
* Able to communicate in a business setting in Portuguese and English (verbal and written).
* Hands on experience with x86 architecture based systems.
* Experience with Linux or similar OS.
* Knowledge of network design, protocols and troubleshooting.
* Understanding of storage devices.
* Understanding of scripting languages.
* Must exhibit good written and verbal communication skills in both Portuguese and English. Spanish is a plus.
* Perform hardware troubleshooting and components replacement.
* Highly organized and able to coordinate complex tasks with other team members.
* Must be capable of lifting 35lbs.
* Proven track of providing creative solutions to recurring problems and last minute capacity demands.
* Previous experience working in a Data Center environment (racking & stacking gear, cable management, hot & cold aisle containment) is a plus

Leia mais

Avaliações da Amazon


Satisfação geral dos funcionários

3.33
  • Remuneração e benefícios
    3.82
  • Oportunidade de carreira
    3.06
  • Cultura da empresa
    3.00
  • Qualidade de vida
    2.94

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Normal

    ManagerEx-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: Bastante desafiador e com grande crescimento, eu consegui aprender bastante no setor de tecnologia o qual apesar de trabalhar com SAP, nao era tao familiar com solucoes 100web

    Contras: A cultura ainda estava sendo desenvolvida. Muitas pessoas novas entrando com vicios de outras empresas que estao bem distante do que a cultura original da empresa precisa

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 10 meses

    Seja um robô e será muito feliz para sempre nesse ambiente pútrido.

    Gerente de Marketing SêniorEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa dinâmica e que dá a liberdade para criar. O céu é o limite, desde que você seja um robô que aceite sem resistir a lavagem cerebral que farão sobre você.

    Contras: Cultura da agressão gratuita, muitas vezes por pessoas desqualificadas com um ego enorme e sem noção de quando calar a boca (a norma entre os gerentes sêniores). Muitos caciques para poucos índios. Politicagem às escuras, com muita fofoca e falação. Você vê mais pessoas falando mal das outras do que sobre trabalho, isso é fato. Empresa feitas para robôs, os tais Amabots. Ou você vira um robô e vomita Leadership Principles o dia todo, ou você "não é fit". Dá até pena de muitas pessoas que estão por lá pois infelizes e odeiam uns aos outros. Sem bônus ou PLR, salários pífios versus a concorrência.

    Conselhos para presidência: Valorizar seres humanos e sangue novo, e não a podridão que já se instalou no Reino da Dinamarca de Sr. Alex.

    Recomenda a empresa: Não