Love Mondays


Vaga de Customer Care Agent
General Electric (GE) em Campinas - SP

Descrição da Vaga

Customer Care Agent

Business:

GE Oil & Gas

Business Segment:

Oil & Gas Global Operations

Function:

Sales

About Us:

Baker Hughes, a GE company (NYSE:BHGE) is the world’s first and only fullstream provider of integrated oilfield products, services and digital solutions. We deploy minds and machines to enhance customer productivity, safety and environmental stewardship, while minimizing costs and risks at every step of the energy value chain. With operations in over 120 countries, we infuse over a century of experience with the spirit of a startup – inventing smarter ways to bring energy to the world. Follow Baker Hughes, a GE company on Twitter @BHGECo, or visit us at BHGE.com.

Role Summary/Purpose:

The Customer Care Agent provides direction and assistance to work group in order to meet assigned objectives. In this role you will work within defined parameters to make decisions, apply concepts to issues of moderate complexity, and have the ability to resolve issues through immediate action or short-term planning.

Essential Responsibilities:
* Manage price/delivery inquiries, formal quote requests, sales orders, and service orders. This includes processing, expediting, problem solving and basic technical support
* Coordinate product deliveries between four production sites worldwide
* Develop and foster relationships with customers, account managers, and project managers
* Receive and resolve and/or escalate customer issues and inquiries
* Maintain a customer focus while working in a fast paced numbers driven environment
* Meet and/or exceed all customer requirements in addition to departmental metrics
* Embrace full wing to wing ownership of all commercial operations transactions
* Ability to work with various regions and teams globally in a large corporation
* Understanding and knowledge of complex commercial terms, incoterms and ability to support point of contact to ensure execution of contractual terms
* All other duties as assigned by a manager

Qualifications/Requirements:
* Bachelor’s Degree. Minimum of 3 years relevant experience in Commercial or Oil & Gas industry. Fluent in English and Spanish

Desired Characteristics:
* Experience working in a technical environment
* Experience with SAP
* Experience with Salesforce.co
* Six Sigma Experience
* Customer Focus
* Excellent problem solving skills
* Interpersonal and communication skills
* Ability to multi-task and succeed in a fast paced environment
* Detail Oriented
* Professionalism to interact with internal and external customers
* Promotes and works well within a team atmosphere and practices shared values
* Strong organizational skills

Leia mais

Avaliações da General Electric (GE)


Satisfação geral dos funcionários

4.00
  • Remuneração e benefícios
    3.89
  • Oportunidade de carreira
    3.39
  • Cultura da empresa
    4.05
  • Qualidade de vida
    3.72

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há mais de 1 ano

    Boa empresa

    Estagiário

    Macaé, RJ


    Prós: Remuneração justa para estagiários; Flexibilidade em relação aos compromissos dos estudantes; De forma geral os colaboradores são amigáveis e dispostos a ensinar e aprender; Boas instalações; Oferece acesso a cursos, treinamentos e possui eventos legais durante o ano; Bom equilíbrio entre vida pessoal e profissional;

    Contras: Dependendo do setor onde trabalha, aprende muito sobre apenas seu cargo, e não muito sobre os outros setores. Fica só naquilo. Demissões constantes em época de crise. Como a empresa é muito grande, alguns processos são altamente burocráticos e há um pouco de desorganização. As mudanças de cultura GE demoram a chegar aqui, na prática. Para contratação, não basta apenas bom desempenho. Precisa que as pessoas gostem de você, podem colocar alguém no seu lugar por gostarem mais dele, mesmo você sendo melhor profissional.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há mais de 1 ano

    Ótima empresa

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: Ótima empresa que valoriza o funcionário, tem projeção internacional e é uma ambiente multicultural cheio de oportunidades de aprendizado...

    Contras: Não oferece oportunidades de efetivação interna para estagiários, possui confrontos internos emtre departamentos e possui péssimo plano de desenvolvimento do estagiário.

    Recomenda a empresa: Sim