• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Corporate Operations Engineer
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Corporate Operations Engineer - Sao Paulo

Technical support for a technology company is a big task. As the Corporate Operations Engineer within the IT Support Technician team, your mission is to enable the people and technology that keep Google running. Your team provides the front line user support for all of our internal tools and technologies. Beyond the day-to-day, the team will contribute to longer-term technical projects, process improvement and the documentation efforts that help make the Google magic happen.

At Google, Engineering teams not only revolutionize search functions, but also work on massive scalability, storage solutions, large-scale applications and new platforms for developers around the world. From AdWords to Chrome, Android to YouTube, Social to Local, Google Engineers are changing the world one technological achievement after another.

Behind everything our users see online is the architecture built by the Technical Infrastructure team to keep it running. From developing and maintaining our data centers to building the next generation of Google platforms, we make Google's product portfolio possible. We're proud to be our engineers' engineers and love voiding warranties by taking things apart so we can rebuild them. We're always on call to keep our networks up and running, ensuring our users have the best and fastest experience possible.

Responsibilities

  • Improve Googler user experience by leading, designing and implementing technical initiatives collaboratively while focusing on user satisfaction and pain points through direct interaction.
  • Develop solutions for technical challenges, through root cause analysis, working with users and collaborating with partner teams.
  • Troubleshoot multiple operating systems, (i.e., OS X, Linux, and Windows) and a range of devices (i.e., desktops, laptops, phone systems, video conferencing and various wireless devices).
  • Collaborate with various global teams including Security, Networking and Infrastructure.
  • Support IT needs from global offices of all sizes and Googlers of varying technical backgrounds.

Qualifications

Minimum qualifications:
* Bachelor's degree or equivalent practical experience.
* Experience with supporting Linux, Windows, Mac OS or Networks.

Preferred qualifications:
* Experience with supporting Chrome OS.
* Experience with creating or optimizing deployment and/or support processes for desktops, laptops, video conferencing, wireless devices, software and patches.
* Experience with creating scripts to automate common tasks.
* Understanding of LAN/WAN and mobile computing environments.
* Ability to adjust quickly to changing priorities and make quick decisions with limited information.
* Exceptional customer service, organizational, prioritization, multitasking, communication and leadership skills.

Leia mais

Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

3.95
  • Remuneração e benefícios
    4.14
  • Oportunidade de carreira
    3.52
  • Cultura da empresa
    4.19
  • Qualidade de vida
    4.24

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há quase 4 anos

    É sim tudo o que falam - e mais

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: É uma empresa muito aberta, todo o mundo troca ideias o tempo todo e isso é super incentivado. Além disso, é muito legal você ter esse contato global, por que é um gigante da internet e você consegue se sentir perto de todo o mundo. É um lugar que se preocupa muito com o funcionário, e não só no sentido de dar comida aos montes, sala de rede pra descansar, e sim oferecendo cursos, workshops, possibilidades de trabalhar fora, job rotation, tudo pra te transformar cada vez mais num profissional valioso e mais preparado. A empresa realmente investe em você. Especialmente pra estagiários, os gerentes todos mostram muita preocupação em garantir que você tenha perspectiva, que seja acompanhado, tenha feedback, plano de carreira... É inclusiva, aberta a novas opiniões, e um lugar delicioso de trabalhar.

    Contras: Pode ser bem alarmante no começo, especialmente considerando a quantidade absurda de informações e a velocidade em que as coisas mudam. Existe bastante competitividade e as metas são bem agressivas, a cobrança não é brincadeira. Mesmo você batendo a meta, ainda tem a cobrança de bater em 120, 130, 140%... Além disso, existe uma desorganização institucionalizada, por causa da quantidade de informações.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Indicaria a empresa

    AnalistaEx-funcionário, saiu em 2016

    São Paulo, SP


    Prós: O ambiente é agradável, as pessoas são simpáticas e harmoniosas, bem localizada, boa estrutura, home office, flexibilidade de jornada e bônus

    Contras: Organização, falta de desenvolvimento da equipe que por muitas vezes não sabiam lidar com as propostas da empresa, palestras, desorganização

    Recomenda a empresa: Sim