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Vaga de Contract Extension Representative (CER)
IBM em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Contract Extension Representative (CER)

Job Description:
A digital sales role, focused on maintaining a SaaS Extension rate and revenue base for high velocity IBM
clients. Manages an assigned group of customers and provides support, as part of a pooled team, for
broader IBM SaaS Extensions/Expansion as needed.

Measures of Success:
Measurements are recurring revenue, contract extensions (CE), and Contract Extension Rates (CER)

Responsibilities include:
* Exceed target goals by protecting recurring revenue, improving extension rates, reducing churn and expanding revenue.
* Act as the point of contact for assigned clients around extensions, overages, etc… working closely with sales, finance and pricing
* Ensure clients have access to the right success Activities; onboarding programs, training, services, support, events etc..
* Hold regular and effective communication with the client via email, phone, social media etc.
* Defend the client base from competition, demonstrate effective use of heat maps, sales plays, and client health tools.
* Maintain client reference-ability and high participation in IBM events (client councils, industry events etc..)
* Maintain high productivity by proactively engaging the renewable book of business, addressing potential client sat issues and leveraging resources (e.g. up-line and cross functional management) to help remove roadblocks
* Ensure all clients are leveraging all available programs such as : annual upfront billing, auto renew, credit card etc…
* Foster collaboration and provide support to the extended IBM sales team to be responsive on SaaS extension questions / issues.
* Maintain sales hygiene with accurate and timely forecasting.

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Avaliações da IBM


Satisfação geral dos funcionários

3.70
  • Remuneração e benefícios
    3.51
  • Oportunidade de carreira
    3.26
  • Cultura da empresa
    3.82
  • Qualidade de vida
    3.52

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 4 meses

    só saio daqui por muito dinheiro!

    Gerente de Projetos (GP)

    Hortolândia, SP


    Prós: flexibilidade e home office, nova ferramenta de avaliação, e-learning disponíveis, relação com gerentes e a previdencia privada e o VidaLink

    Contras: o critério para promoção é padrão para todas as áreas e alguns pontos não podem ser cumpridos a risca se a sua área não estiver alinhada com esses pontos.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 anos

    Empresa extremamente burocrática e com poucos gerentes que se importam com as pessoas

    Desenvolvedor

    São Paulo, SP


    Prós: Muito material para estudos disponível. Se tiver sorte e cair em projetos de inovação, você vai respirar tecnologia de ponta, o tempo todo. Algumas pessoas também conseguem trabalhar em Home Office.

    Contras: A empresa luta com unhas e dentes para não repor a inflação que corrói o salário. Alta rotatividade. Pregam ser uma empresa enxuta mas é burocracia e mais burocracia. A flexibilidade também não é muito aplicada às unidades brasileiras. Apesar de existir todo um plano de carreira e material disponível, a empresa não disponbiliza um tempo para você estudar. Terá que fazê-lo a noite ou finais de semana. Cultura do "Up or Out".

    Conselhos para presidência: Executivos: enxerguem as pessoas como pessoas e não apenas como recursos de trabalho. Lutem contra toda essa burocracia e parem de perder grandes talentos. Não adianta ficar gritando "Agile" e "Lean" aos quatro ventos e, na hora de fazer a diferença, só vir com mais do mesmo retrabalho.

    Recomenda a empresa: Não