Love Mondays


Vaga de Contract Extension Representative (CER)
IBM em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Contract Extension Representative (CER)

Job Description:
A digital sales role, focused on maintaining a SaaS Extension rate and revenue base for high velocity IBM
clients. Manages an assigned group of customers and provides support, as part of a pooled team, for
broader IBM SaaS Extensions/Expansion as needed.

Measures of Success:
Measurements are recurring revenue, contract extensions (CE), and Contract Extension Rates (CER)

Responsibilities include:
* Exceed target goals by protecting recurring revenue, improving extension rates, reducing churn and expanding revenue.
* Act as the point of contact for assigned clients around extensions, overages, etc… working closely with sales, finance and pricing
* Ensure clients have access to the right success Activities; onboarding programs, training, services, support, events etc..
* Hold regular and effective communication with the client via email, phone, social media etc.
* Defend the client base from competition, demonstrate effective use of heat maps, sales plays, and client health tools.
* Maintain client reference-ability and high participation in IBM events (client councils, industry events etc..)
* Maintain high productivity by proactively engaging the renewable book of business, addressing potential client sat issues and leveraging resources (e.g. up-line and cross functional management) to help remove roadblocks
* Ensure all clients are leveraging all available programs such as : annual upfront billing, auto renew, credit card etc…
* Foster collaboration and provide support to the extended IBM sales team to be responsive on SaaS extension questions / issues.
* Maintain sales hygiene with accurate and timely forecasting.

Leia mais

Avaliações da IBM


Satisfação geral dos funcionários

3.69
  • Remuneração e benefícios
    3.45
  • Oportunidade de carreira
    3.33
  • Cultura da empresa
    3.86
  • Qualidade de vida
    3.61

Recomendam a empresa a um amigo




  • Há aproximadamente 1 ano

    Analista de Suporte TécnicoEx-funcionário, saiu em 2016

    São Paulo, SP


    Prós: É uma boa empresa para se trabalhar levando o ponto de vista carreira, diversidade de áreas e boa vitrine para se adquirir experiência e conhecimento profissional.

    Contras: Mais espaço para conseguir crescimento dentro da empresa, tendo em vista que as áreas de TI por exemplo tem que atuar juntas visando uma maior chance de promoção.

    Conselhos para presidência: Mais incentivos na carreira técnico profissional com treinamentos para certificação na própria empresa e algum programa que previligia o bem estar do funcionário como integração,bonificação salarial no caso de ter um bom desempenho construindo uma melhor imagem da empresa que é realmente boa para se trabalhar, mas com algumas ressalvas.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 ano

    Um ótimo lugar para se trabalhar!

    Gerente

    São Paulo, SP


    Prós: Oportunidades, desenvolvimento, flexibilidade, ética, respeito ao indivíduo. Excelente empresa para se trabalhar. Tenho orgulho de ser IBMista!

    Contras: O tamanho da empresa faz com que ela se torne lenta em alguns momentos. Sua estrutura é matricial, o que faz com que você tenha vários chefes em alguns momentos.

    Conselhos para presidência: Continuar o processo de transformação da empresa, deixando-a mais leve e ágil.

    Recomenda a empresa: Sim