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Vaga de Support Content Strategist
Uber em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Support Content Strategist

About the Team

Uber's Support Content team manages and optimizes user and agent facing support materials like help.uber.com and internal knowledge base articles. We develop tools and processes supporting content creation and localization. In addition, we define how support content fits into the goals of Uber's larger customer support organization, Community Operations

As a Support Content Strategist, you'll flex your talents in project management, process design, content strategy, data analysis, and relationship building to impact team goals

What You'll do:

  • Develop subject matter expertise in our support content ecosystem
  • Define and communicate best practices for creating and managing support content
  • Collaborate with product teams, internal Community Operations stakeholders, and operations teams to develop tools and processes to develop content
  • Design and run experiments to help improve the quality and efficiency of Uber support content
  • Benchmark existing content strategies against industry standards and best practices, and get creative about potential new ones!
  • Work closely with regional stakeholders and support content leads to address regional needs
  • Guide content audits, rewrites, and requests from internal stakeholders
  • Partner with fellow Support Content Strategists and other stakeholders to set team goals

What You'll need:

  • Bachelor's degree
  • Minimum 3 years of relevant content management experience
  • Exceptional written and verbal communication skills
  • Excellent problem solving, critical thinking and analytical skills
  • Comfort working with numbers and spreadsheets
  • Highly organized and process oriented
  • A good understanding of the correct tone for any given situation and craft content that resonates as a result

Bonus Points if:

  • Writing and editing content for a regional audience
  • Developing tone and style guidelines
  • Localization experience
  • Working with content management systems (CMSs)
  • Knowledge management experience
  • Working with or within a customer service organization
Leia mais

Avaliações da Uber


Satisfação geral dos funcionários

3.51
  • Remuneração e benefícios
    3.33
  • Oportunidade de carreira
    2.52
  • Cultura da empresa
    3.12
  • Qualidade de vida
    2.99

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 8 dias

    O trabalho é bom, mas inseguro.

    Motorista

    Curitiba, PR


    Prós: Sendo um trabalho autônomo, proporciona ao motorista uma disponibilidade para tratar de assuntos pertinentes a outras atividades, também dando a liberdade de trabalhar em horários variados.

    Contras: Como se trata de transporte de pessoas, a maioria desconhecidas do motorista e originadas nos mais diversos lugares possíveis, causa muita insegurança.

    Conselhos para presidência: Melhorar filtro dos passageiros

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 11 dias

    Decepção

    Motorista

    Maringá, PR


    Prós: Disponibilidade de horário,trabalhar por conta,trabalhar o horario que quiser.Opção de aceitar a corrida ou não,pode trabalhar apenas para uma renda extra.

    Contras: As corridas são muito baratas,o gasto de combustivel é grande pois está muito caro,muitas pessoas trabalhando no aplicativo UBER e muito pouca demanda.O valor que ganha não cobre os desgastes do carro.

    Recomenda a empresa: Não