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Vaga de Communications Manager
Uber em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Communications Manager

About Uber

Uber is a technology company that is changing the way the world thinks about transportation. We are building technology people use everyday. Whether it's heading home from work, getting a meal delivered from a favorite restaurant, or a way to earn extra income, Uber is becoming part of the fabric of daily life.

We're making cities safer, smarter, and more connected. And we're doing it at a global scale-energizing local economies and bringing opportunity to millions of people around the world.

Uber's positive impact is tangible in the communities we operate in, and that drives us to keep moving forward.

About Communications at Uber

The most successful consumer technology companies are brilliant storytellers, who put their products—as well as the benefits of those products—front and center in every communication.

For that, we need to build lasting relationships with the key news outlets and journalists in every country where we operate. Also, it's about being creative in how we tell our story, including using social media, as well as working with the public policy team to develop campaigns that make the positive case for reform.

About this Role

Brazil:

We are looking for a Communications Manager for Brazil. This role will involve:
* Establishing Uber's brand and profile with the media and third parties;
* Working to tell our story—and the story of ridesharing—in creative, inspiring ways that resonate with journalists and their audience;
* Understanding the impact that new technologies have in the regulatory and legal fields;
* Working on communications for São Paulo and Rio de Janeiro.

To succeed you'll need to be:
* A self starter: Uber is a company of entrepreneurs and we want to work with people who enjoy building things from the bottom up too. Stuff changes fast in our world so you'll need to be highly adaptable as well as calm under pressure;
* A great advocate: We're looking for people who can distill complex ideas into simple, but intellectually credible, arguments. You'll need to write well and have the creative ability to tell stories—about our product, people and the ways we're helping to improve life for passengers, drivers and cities;
* A team player: We're looking for people who enjoy working with others to get stuff done—and who can deal with the ambiguity that sometimes comes from working cross-functionally.

Ideally you would have 8 + years communications experience. Fluency in English and Portuguese, both oral and written, is essential. Spanish is a plus.

Uber is an equal opportunity employer and enthusiastically encourages people from a wide variety of backgrounds and experiences to apply. Uber does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex (including pregnancy), gender, national origin, citizenship, age, mental or physical disability, veteran status, marital status, sexual orientation or any other basis prohibited by law.

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Avaliações da Uber


Satisfação geral dos funcionários

3.80
  • Remuneração e benefícios
    4.00
  • Oportunidade de carreira
    3.20
  • Cultura da empresa
    3.83
  • Qualidade de vida
    3.53

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 19 dias

    Melhoria constante.

    Team Leader

    São Paulo, SP


    Prós: Salários mais justos após ajuste, liderança parceira e engajada com resultados e o bem estar dos colaboradores. Gerência acessível e comunicação boa dentro dos times. Plano de carreira melhor desenvolvido e agora mais claro com reais oportunidades. Ambiente bom para trabalho, onde limites são respeitados e também sua saúde mental.

    Contras: A estrutura do atual prédio pode ser melhor, com mais benefícios para os funcionários para se igualar aos demais prédios que existem. Ha ainda problemas de comunicação que precisam de atenção. A gerência precisa melhorar os feedbacks, a liderança não tem visibilidade adequada do que está bom e de onde podemoa chegar. Aumento de VR e inclusão de VT

    Conselhos para presidência: Visar mais os funcionários internos que têm grande potencial e deixar mais claras as oportunidades que existem para eles, alemde feedbacks assertivos quanto à expectativas e boas condutas que são valorizadas.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Avaliação Uber Eats

    Assistente AdministrativoEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A equipe com quem trabalhei, funcionário do mesmo nível que eu, era ótima e muito engajada. Apenas dois Chefes eram realmente responsáveis com a equipe e pessoas que nos colocavam pra cima.

    Contras: A maioria das pessoas em cargo de chefia deixava a desejar. Alguns coordenadores tinham atitudes infantis e tomavam elas movidos por motivos ou desafetos pessoais. O salário era um pouco baixo. E o plano de carreira era quase uma fantasia. Davam cargos mas não alteravam carteira ou salário. Trabalha-se muito (tempo e esforço) e o retorno não é à altura.

    Conselhos para presidência: Avalie não apenas as pessoas de cargos menores mas permita que estes façam a avaliação de pessoas com cargos superiores pois as vezes a coisa não anda devido a má gestão destes.

    Recomenda a empresa: Não