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Vaga de Climate
Monsanto (Adquirida pela Bayer) em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Climate - Gerente de Marketing (Branding and Promotion)

The key responsibility of the role is to strengthen the Climate FieldView brand in Brazil and drive demand for our products in the marketplace by communicating efficiently product value through digital/social media, advertising, sales materials, and customer and dealer communications.

He/she will collaborate with Monsanto Brazil Marketing and Sales organization to align on market approach, and tailor marketing messages to specific regions.

Reporting dotted line to the marketing teams in the U.S., the Brand Marketing Manager is the champion on messaging consistency and must work close to other teams to take advantage of possible synergies.


Responsibilities include:
* Propose and implement the communication plan, guaranteeing the message and value proposition is clear to customers;
* Define a digital market plan by leveraging best practices from other industries, in order to become the reference in the agribusiness industry
* Leverage good results and good customers use cases to promote the product;
* Work closely with the US marketing team to assure brand strategy consistency;
* Work closely with Product Managers to identify key attributes and benefits from new products, and efficiently communicate them to the marketplace
* Work closely with Monsanto Brazil marketing teams to search for synergies across marketing activities;
* Define tracking metrics, tactics, and timing around strategies as outlined in business plans;
* Build, track and operate within marketing budget
* Be a champion of corporate decisions and communications;
* Minimum of a Bachelor degree. Masters preferred (agronomy, agriculture, business, biology or related field preferred)
* Minimum of five years of sales or marketing experience (experience with digital marketing is a differential)
* Resources and time management proficiency
* Demonstrated ability to manage multiple priorities and projects simultaneously
* Ability to influence, strong leadership, people management, and relationship building / teaming skills
* Demonstrated self-motivation, initiative, resilience, assertiveness, and results orientation
* Ability to successfully work in a fast-paced and ever-changing environment
* Strong communication, interpersonal, and presentation skills
* Comfort with new technology, in addition to basic computer skills (i.e., Microsoft Office, Gmail)
* Desire for long term career advancement (i.e., Sales, Marketing, Product Management, Logistics, Training, Finance)
* Fluency in English

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Avaliações da Monsanto (Adquirida pela Bayer)


Satisfação geral dos funcionários

4.29
  • Remuneração e benefícios
    4.40
  • Oportunidade de carreira
    3.57
  • Cultura da empresa
    4.16
  • Qualidade de vida
    4.19

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 6 dias

    Empresa legal para começar

    Analista

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa tem alguns pacotes de benefícios bons, salários bons e também um ambiente agradável para trabalhar no dia a dia. Pessoas agradaveis para trabalhar

    Contras: Empresa muito fechada, passa uma noção de que todos são super felizes nos cargos, entretanto temos muitos casos q provam o contrario, liderança totalmente afastada dos seus funcionários.

    Conselhos para presidência: olhar mais para a base

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 7 dias

    Uma excelente empresa para iniciar no mercado agro.

    Ex-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa é muito receptiva para pessoas que apresentam conhecimento e competência para desempenhar as demandas do escopo descrito para a função. Quando você mostra que é capaz de desenvolver algo, com responsabilidade e maturidade, a tendência é que seja dado total apoio e confiança, além do reconhecimento, seja em atitudes ou de forma direta (remuneração). Qualidade de vida bastante priorizada, com respeito aos horários, oportunidades, saúde e estilo de vida alheio.

    Contras: A cultura é muito americanizada e setorizada. Cada departamento parece uma empresa diferente, o que dificulta muito os trabalhos que envolvem pessoas de áreas diferentes. A organização privilegia muito o conhecimento agronômico, então, quando a pessoa não tem a formação em engenharia agronômica, ou vivência no setor, os desafios são muito grandes e o profissional acaba ficando desassistido.

    Recomenda a empresa: Sim