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Vaga de Client Success Manager (CSM)
IBM em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Client Success Manager (CSM)

Job Description:
A role for an experienced SaaS technical seller with strong industry, technical and domain skills in the given
solution segment. Manages a small set of large IBM SaaS clients with full accountability for
Client Satisfaction (Health), adoption (Stickiness), and reducing churn.

Measurements:
Measurements are net recurring revenue growth, contract extension rates, overall customer satisfaction.

Responsibilities:
* Adoption – product best practices, Track usage metrics to help client with adoption, eg use more product features
* Best practices of existing solution (Demo product features, settings, etc.)
* Track client ROI for given SaaS Solution and compare to client expectations, ID potential satisfaction issues
* Track client health & provide Client Success Dashboard updates. Execute ‘Account Health Transformation Plans’.
* Identifies new Opportunities for Customer Expansion, discuss new product releases and features
* Provide visibility to client RFEs and their business case and context
* Loss Review with Customers – loss report and trending
* Facilitate client communications into IBM internal groups
* Identify client education needs (both formal and informal)
* Own engagement with Development, Dev Ops, Product, and Support escalations related to client
* Continuous focus support to NAM/CER regarding all Contract Extensions
* Measure and track client sat via NPS scores
* Drive References and Customer Case Studies
* Participates and contributes to QBRs
* Coordinate user events, drive speakers and set up round tables, CAB, CAC

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Avaliações da IBM


Satisfação geral dos funcionários

3.68
  • Remuneração e benefícios
    3.45
  • Oportunidade de carreira
    3.33
  • Cultura da empresa
    3.87
  • Qualidade de vida
    3.61

Recomendam a empresa a um amigo




  • Há aproximadamente 1 ano

    Analista de Suporte TécnicoEx-funcionário, saiu em 2016

    São Paulo, SP


    Prós: É uma boa empresa para se trabalhar levando o ponto de vista carreira, diversidade de áreas e boa vitrine para se adquirir experiência e conhecimento profissional.

    Contras: Mais espaço para conseguir crescimento dentro da empresa, tendo em vista que as áreas de TI por exemplo tem que atuar juntas visando uma maior chance de promoção.

    Conselhos para presidência: Mais incentivos na carreira técnico profissional com treinamentos para certificação na própria empresa e algum programa que previligia o bem estar do funcionário como integração,bonificação salarial no caso de ter um bom desempenho construindo uma melhor imagem da empresa que é realmente boa para se trabalhar, mas com algumas ressalvas.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 ano

    Um ótimo lugar para se trabalhar!

    Gerente

    São Paulo, SP


    Prós: Oportunidades, desenvolvimento, flexibilidade, ética, respeito ao indivíduo. Excelente empresa para se trabalhar. Tenho orgulho de ser IBMista!

    Contras: O tamanho da empresa faz com que ela se torne lenta em alguns momentos. Sua estrutura é matricial, o que faz com que você tenha vários chefes em alguns momentos.

    Conselhos para presidência: Continuar o processo de transformação da empresa, deixando-a mais leve e ágil.

    Recomenda a empresa: Sim