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Vaga de Client Success Manager (CSM)
IBM em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Client Success Manager (CSM)

Job Description:
A role for an experienced SaaS technical seller with strong industry, technical and domain skills in the given
solution segment. Manages a small set of large IBM SaaS clients with full accountability for
Client Satisfaction (Health), adoption (Stickiness), and reducing churn.

Measurements:
Measurements are net recurring revenue growth, contract extension rates, overall customer satisfaction.

Responsibilities:
* Adoption – product best practices, Track usage metrics to help client with adoption, eg use more product features
* Best practices of existing solution (Demo product features, settings, etc.)
* Track client ROI for given SaaS Solution and compare to client expectations, ID potential satisfaction issues
* Track client health & provide Client Success Dashboard updates. Execute ‘Account Health Transformation Plans’.
* Identifies new Opportunities for Customer Expansion, discuss new product releases and features
* Provide visibility to client RFEs and their business case and context
* Loss Review with Customers – loss report and trending
* Facilitate client communications into IBM internal groups
* Identify client education needs (both formal and informal)
* Own engagement with Development, Dev Ops, Product, and Support escalations related to client
* Continuous focus support to NAM/CER regarding all Contract Extensions
* Measure and track client sat via NPS scores
* Drive References and Customer Case Studies
* Participates and contributes to QBRs
* Coordinate user events, drive speakers and set up round tables, CAB, CAC

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Avaliações da IBM


Satisfação geral dos funcionários

3.66
  • Remuneração e benefícios
    3.53
  • Oportunidade de carreira
    3.19
  • Cultura da empresa
    3.82
  • Qualidade de vida
    3.54

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há mais de 1 ano

    Empresa muito boa para formação

    Project ManagerEx-funcionário, saiu em 2012

    São Paulo, SP


    Prós: plano de carreira, benefícios, ambiente corporativo, oportunidades para conhecer novas áreas, financiamento da educação universitária e pós graduação

    Contras: Salário é um pouco baixo em relação aos demais locais quando você entra em um cargo baixo e para subir demora para conseguir um salário bom em relação ao mercado

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há mais de 1 ano

    Analista de Suporte TécnicoEx-funcionário, saiu em 2016

    São Paulo, SP


    Prós: É uma boa empresa para se trabalhar levando o ponto de vista carreira, diversidade de áreas e boa vitrine para se adquirir experiência e conhecimento profissional.

    Contras: Mais espaço para conseguir crescimento dentro da empresa, tendo em vista que as áreas de TI por exemplo tem que atuar juntas visando uma maior chance de promoção.

    Conselhos para presidência: Mais incentivos na carreira técnico profissional com treinamentos para certificação na própria empresa e algum programa que previligia o bem estar do funcionário como integração,bonificação salarial no caso de ter um bom desempenho construindo uma melhor imagem da empresa que é realmente boa para se trabalhar, mas com algumas ressalvas.

    Recomenda a empresa: Sim