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Vaga de Claims Associate Brazil
Uber em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Claims Associate Brazil

About Uber

We're changing the way people think about transportation. Not that long ago we were just an app to request premium black cars in a few metropolitan areas. Now we're a part of the logistical fabric of more than 600 cities around the world. Whether it's a ride, a sandwich, or a package, we use technology to give people what they want, when they want it.

For the people who drive with Uber, our app represents a flexible new way to earn money. For cities, we help strengthen local economies, improve access to transportation, and make streets safer.

And that's just what we're doing today. We're thinking about the future, too. With teams working on autonomous trucking and self-driving cars, we're in for the long haul. We're reimagining how people and things move from one place to the next.

About the Role

As a Claims Associate you will investigate, manage and submit claims for compensation that occur throughout the region in connection with the Uber app. You will also work in collaboration with our third-party insurance partners with a focus on prompt routing and escalation of claims.

What You'll Do

  • Communicate with customers clearly, professionally, and empathetically via telephone and e-mail
  • Investigate and submit new claims by reviewing first reports of loss and supporting materials to determine the best initial contact; communicate with claimants, drivers, passengers, witnesses, etc
  • Gathering and verifying loss information
  • Manage incoming claims documents

What You'll Need

  • A minimum of 1-2 years of customer service experience but we will consider other candidates if they meet the rest of the requirements
  • Effective written and verbal communication skills to provide information in a clear and concise manner and to communicate with a variety of individuals
  • Extraordinary attention to detail
  • Ability to maintain quality in a fast-paced and pressured environment
  • Ability to learn and apply claims policies and procedures
  • Professional proficiency in English and Portuguese

Bonus Points If

  • Insurance experience

About the Team

The Claims Team provides exceptional customer service through a variety of communication methods. The team also interacts with claimants, drivers, riders, attorneys, insurers, third party claimants, claims administrators, and internal teams to ensures optimal handling of claims throughout the process.

Leia mais

Avaliações da Uber


Satisfação geral dos funcionários

3.80
  • Remuneração e benefícios
    4.00
  • Oportunidade de carreira
    3.20
  • Cultura da empresa
    3.83
  • Qualidade de vida
    3.53

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 17 dias

    Melhoria constante.

    Team Leader

    São Paulo, SP


    Prós: Salários mais justos após ajuste, liderança parceira e engajada com resultados e o bem estar dos colaboradores. Gerência acessível e comunicação boa dentro dos times. Plano de carreira melhor desenvolvido e agora mais claro com reais oportunidades. Ambiente bom para trabalho, onde limites são respeitados e também sua saúde mental.

    Contras: A estrutura do atual prédio pode ser melhor, com mais benefícios para os funcionários para se igualar aos demais prédios que existem. Ha ainda problemas de comunicação que precisam de atenção. A gerência precisa melhorar os feedbacks, a liderança não tem visibilidade adequada do que está bom e de onde podemoa chegar. Aumento de VR e inclusão de VT

    Conselhos para presidência: Visar mais os funcionários internos que têm grande potencial e deixar mais claras as oportunidades que existem para eles, alemde feedbacks assertivos quanto à expectativas e boas condutas que são valorizadas.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Avaliação Uber Eats

    Assistente AdministrativoEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A equipe com quem trabalhei, funcionário do mesmo nível que eu, era ótima e muito engajada. Apenas dois Chefes eram realmente responsáveis com a equipe e pessoas que nos colocavam pra cima.

    Contras: A maioria das pessoas em cargo de chefia deixava a desejar. Alguns coordenadores tinham atitudes infantis e tomavam elas movidos por motivos ou desafetos pessoais. O salário era um pouco baixo. E o plano de carreira era quase uma fantasia. Davam cargos mas não alteravam carteira ou salário. Trabalha-se muito (tempo e esforço) e o retorno não é à altura.

    Conselhos para presidência: Avalie não apenas as pessoas de cargos menores mas permita que estes façam a avaliação de pessoas com cargos superiores pois as vezes a coisa não anda devido a má gestão destes.

    Recomenda a empresa: Não