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Vaga de Cientista de Dados
99 em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Cientista de Dados

About this position

You will be part of a small cross functional team to achieve the company's goals, through pipelines implementation moving information across systems, building tools to collect and visualize data, both real time and batch processing. This position requires both strong technical and communication skills.

Some of your responsibilities will include

Create analytical reports, provide wide and in-depth analysis to be used by all client areas;Application of statistical models to identify behaviour of our customers, and provide solutions using them;Ensure data-driven approaches to make decisions;

Ensure data quality;

Build reliable data pipelines to move data;Develop messaging protocols across systems;Ensure data availability to entire company from many sources;

Develop and maintain systems using Java, Scala and Python;

Build solid solutions using cutting edge technologies;Collaborate with enterprise architecture, solutions architecture;Implement challenging parts of the 99's ecosystem.

You will deal with

150+ servers in AWS cloud;500k+ requests per minute;Many distributed and complex systems;Real impact in thousands of lives.

What we're looking for

3+ years of software development experience with solid knowledge of large ­scale systems using Java/Scala/Rails/Python;

3+ years as data scientist, BI analyst or quantitative analyst;

Must have excellent technical understanding of client­ server fundamentals and enterprise architecture patterns, not only REST;

Must have technical understanding of different databases and its uses (MySQL, Postgres, Elasticsearch, Cassandra);

Strong knowledge in cloud native solutions - AWS (ex: EC2, Beanstalk, SQS, SNS, Load Balancer, RDS, Dynamo);Has been worked with messaging systems like Kafka, RabbitMQ;

Has been worked with big data technologies like Storm, Samza, Hadoop, Presto, Airflow;

Must have strong SQL skills;

Experience with columnar databases like Amazon Redshift;

Solid Java or Scala or Rails or Python ou R programming skills;

Solid test oriented approaches to solve business problems;

Experience with statistical methods (clustering, regression analysis, principal component analysis, GARCH, ARIMA, etc)

Experience with applied research skills to solve business problems.

Additional Eligibility Qualifications

Bachelor's Degree in Information Systems (IS), Information Technology (IT), Computer Science, Engineering, Mathematics or Physics from an accredited college or university;

Have been tested other protocols than HTTP - Thrift, MQTT;

Interested in math and algorithms.

Our stack

Languages: Scala, Java (legacy), Javascript, Kotlin (Android), Objective­C and Swift (iOS);

Frameworks: Play, Akka, Slick;Databases: MySQL, Postgres, Redis, ElasticSearch, DynamoDB;

Cloud: AWS, Docker, Elastic Beanstalk, S3, SQS, SNS, Lambda;

Tools: Splunk, NewRelic, Crashlytics, Tableau.

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Avaliações da 99


Satisfação geral dos funcionários

3.48
  • Remuneração e benefícios
    3.66
  • Oportunidade de carreira
    3.10
  • Cultura da empresa
    3.88
  • Qualidade de vida
    3.34

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Ótima empresa para trabalhar

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Ambiente muito bom, propício a desenvolvimento pessoal e interpessoal. Possibilidade de mudança entre áreas. Ótimos benefícios e horários flexíveis.

    Contras: Metas agressivas. Grande número de reuniões que diminuem o tempo disponível. Alto nível de exigência com qualidade e entrega. Muita competição dado a qualidade dos colegas de escritório.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 4 meses

    Um inferno!

    Analista de Atendimento

    São Paulo, SP


    Prós: Video game, puffs, bolo e 1 cerveja as sextas-feiras. Inegável que VR, VA, VT e plano de saúde são bons, mas nem isso mais tá valendo a pena.

    Contras: Empresa com nenhum processo definido, tudo muda de um dia pro outro e não há uma comunicação transparente e útil. As reuniões que os "chefões" fazem pra mostrar resultados, parece que estamos em outra empresa. Já que no UAU ( onde os peões ficam), parece um inferno na terra. Fora que quando vc é contratado, pintam como a melhor empresa pra se trabalhar, que escala de folga é 5X2, que você iria atender ticket, fazer projetos e afins. Bom, não é nada disso. BALELA! Assim que entra, faz um treinamento puramente institucional, falando maravilhas da empresa e o foco é passar o Uber a qualquer custo. Não há comunicação entre os setores, não há prazos pra nada e somos " Analistas" pra preencher 300 planilhas e 989 forms e não ter solução pra nada. Ouvir xingo de motorista todos os dias é o mais comum é você fica a mercê de humilhações, o que fez com que várias pessoas pedissem demissão. Há pessoas que estão faltando por problemas emocionais de trabalho. Fora a mudança de escala, que pode ser de um dia pro outro e não se importam se você tinha ou não compromisso.

    Conselhos para presidência: Parem de fazer reuniões semanais parecendo que tá tudo bem. Não está! Peguem esse tempo, vão lá atender as ligações dos motoristas xingando pra ver qual é a verdadeira realidade da empresa.

    Recomenda a empresa: Não