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Vaga de Business Development Executive, Online Partnerships Group (English and Portuguese)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Business Development Executive, Online Partnerships Group (English and Portuguese)

The Online Partnerships Group (OPG) uses our portfolio of product solutions, including AdSense and DoubleClick tools, to help online publishers grow their businesses. You'll provide innovative, industry-leading online advertising solutions for publishers and developers and proactively identify new opportunities. Some of the largest publishers on the web rely on our products and we're always trying to exceed their expectations and strengthen our long-term partner relationships. Our team helps grow Google's business with the largest online publishers and provides account management for users of AdSense, DoubleClick and more.

The OPG Brazil team is responsible for growing Google's business with Online publishers in the country by partnering with them on solutions including AdSense, DoubleClick for Publishers (DFP) and DoubleClick Ad Exchange. The team’s primary responsibilities include acquiring and developing relationships with large, medium and small publisher, enhancing their business growth.

As a Business Development Executive, you will use your sales, business development, and partnership skills by driving the overall publisher business in Brazil, you’ll have the opportunity to accelerate several new product platforms. You will be a sales and business development leader with demonstrated analytical business skills. You will thrive in a cross-functional work environment and enjoy identifying and developing new business opportunities.

Google was founded to organize the world’s information, and our Partnerships team was there from the start, connecting us with the world’s largest generators of online content. Google helps our partners find better ways to reach their audiences and manage their digital businesses. In return, our partners provide great content for our products, and they syndicate our Google products to enhance their sites. Our Partnerships team members expand and nurture these relationships by continually finding new opportunities and solving technical problems for our partners.

Responsibilities

  • Develop strategy to increase our publisher footprint in Brazil.
  • Grow the base of premium publishers in Brazil by engaging C-Level Executives and signing new agreements for AdSense, DoubleClick for Publishers and DoubleClick Ad Exchange.
  • Design and execute at-scale acquisition and account management programs, building the base of small and medium sized publishers in Brazil.
  • Act as spokesperson to external media, representing and advocating our product solutions to the publisher and online media community.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* Ability to speak and write in English and Portuguese fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* 5 years of experience in digital advertising sales or business development.
* Experience in sales management.
* Ability to effectively influence and communicate cross-functionally and cross-regionally with management at all levels.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.32
  • Remuneração e benefícios
    4.36
  • Oportunidade de carreira
    4.00
  • Cultura da empresa
    4.36
  • Qualidade de vida
    4.41

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 16 dias

    experiência sensacional

    Programador SêniorEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é muito bom, as pessoas são altamente qualificadas, os projetos são muito interessantes e tem um impacto grande, além de ter contato com pessoas de todos os escritórios do mundo

    Contras: a necessidade de ser político é bem grande, por ser uma empresa gigante existem muitos processos, as vezes parece que está trabalhando para mostrar que está trabalhando

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Nosso marketing é ótimo mas sabemos que nem tudo é como parece... ainda assim, não deixa de ser bom.

    Account Strategist

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é desenhado para estimular a criatividade e o bem estar. A marca é muito forte e nos da muito orgulho de fazer parte da empresa. Temos alimentação, entretenimento e outras atividades aqui dentro, somos expostos a muita informação e aprendizado. Os estagiarios tem tarefas realmente importantes e desafiadoras e são tratados como efetivos, e os efetivos podem além do core, desenvolver diversos projetos com o mundo todo. A empresa faz muitos eventos e existem grupos de interesse para que voce defenda e discuta causas que goste, com suporte financeiro do Google. Quem é efetivado pode viajar para a Sede e isso é muito legal, sem contar a remuneração que é altissima e a exposição para o mercado que garante vagas em qualquer lugar, realmente as pessoas que estão aqui são muito boas e parece que 3 meses de Google equivalem a 1 ano de outras.

    Contras: A diversidade da empresa é péssima, ainda mais pela forma de contratação, você percebe que grande parte do escritório (apesar de muito competente) só entrou na empresa por ter sido indicado, logo, se você não faz parte do (clube), se não tiver estudado em escola particular, feito high school fora, vir de uma universidade cara e de uma familia rica, dificilmente consegue entrar e se enturmar de verdade, quanto mais crescer e permanecer na empresa. Como é um escritório de vendas, as pessoas que mais se dão bem são aquelas com menos aderencia aos valores da empresa, entre entregar resultados é menos importante do que aparecer no holofote. As metas vem de fora e as vezes não tem relação com a realidade, então todos devem fingir que aceitam o desafio, dizer xau para a qualidade de vida e esperar o proximo quarter.

    Conselhos para presidência: Parece que a única ação que fortalece a diversidade e cultura da empresa é a chegada dos estagiários, então invistam nesse pessoal que traz vida para o escritório e entrega tão bem quanto os efetivos. Também e importante lembrar os funcionarios que apesar de sermos realmente muito bons, não somos melhores que ninguem, apenas temos muito investimento em desenvolvimento. Diminuam a pratica do referral e quando a vaga já é certa, parem de convocar pessoas para o processo pois isso é desrespeitoso com elas, não se pode brincar com a esperança de ninguem. Se imponham mais em relação as particularidades de nosso mercado, não podemos sempre nos submeter a matriz, isso atrasa nosso desenvolvimento como negócio na maioria das vezes. Tambem creio que poderiamos fazer menos reformas e usar os recursos com mais cuidado.

    Recomenda a empresa: Sim