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Vaga de Business Development Executive, Online Partnerships Group (English and Portuguese)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Business Development Executive, Online Partnerships Group (English and Portuguese)

The Online Partnerships Group (OPG) uses our portfolio of product solutions, including AdSense and DoubleClick tools, to help online publishers grow their businesses. You'll provide innovative, industry-leading online advertising solutions for publishers and developers and proactively identify new opportunities. Some of the largest publishers on the web rely on our products and we're always trying to exceed their expectations and strengthen our long-term partner relationships. Our team helps grow Google's business with the largest online publishers and provides account management for users of AdSense, DoubleClick and more.

The OPG Brazil team is responsible for growing Google's business with Online publishers in the country by partnering with them on solutions including AdSense, DoubleClick for Publishers (DFP) and DoubleClick Ad Exchange. The team’s primary responsibilities include acquiring and developing relationships with large, medium and small publisher, enhancing their business growth.

As a Business Development Executive, you will use your sales, business development, and partnership skills by driving the overall publisher business in Brazil, you’ll have the opportunity to accelerate several new product platforms. You will be a sales and business development leader with demonstrated analytical business skills. You will thrive in a cross-functional work environment and enjoy identifying and developing new business opportunities.

Google was founded to organize the world’s information, and our Partnerships team was there from the start, connecting us with the world’s largest generators of online content. Google helps our partners find better ways to reach their audiences and manage their digital businesses. In return, our partners provide great content for our products, and they syndicate our Google products to enhance their sites. Our Partnerships team members expand and nurture these relationships by continually finding new opportunities and solving technical problems for our partners.

Responsibilities

  • Develop strategy to increase our publisher footprint in Brazil.
  • Grow the base of premium publishers in Brazil by engaging C-Level Executives and signing new agreements for AdSense, DoubleClick for Publishers and DoubleClick Ad Exchange.
  • Design and execute at-scale acquisition and account management programs, building the base of small and medium sized publishers in Brazil.
  • Act as spokesperson to external media, representing and advocating our product solutions to the publisher and online media community.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* Ability to speak and write in English and Portuguese fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* 5 years of experience in digital advertising sales or business development.
* Experience in sales management.
* Ability to effectively influence and communicate cross-functionally and cross-regionally with management at all levels.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.67
  • Remuneração e benefícios
    4.35
  • Oportunidade de carreira
    4.55
  • Cultura da empresa
    4.65
  • Qualidade de vida
    4.50

Recomendam a empresa a um amigo




  • Há aproximadamente 3 anos

    É sim tudo o que falam - e mais

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: É uma empresa muito aberta, todo o mundo troca ideias o tempo todo e isso é super incentivado. Além disso, é muito legal você ter esse contato global, por que é um gigante da internet e você consegue se sentir perto de todo o mundo. É um lugar que se preocupa muito com o funcionário, e não só no sentido de dar comida aos montes, sala de rede pra descansar, e sim oferecendo cursos, workshops, possibilidades de trabalhar fora, job rotation, tudo pra te transformar cada vez mais num profissional valioso e mais preparado. A empresa realmente investe em você. Especialmente pra estagiários, os gerentes todos mostram muita preocupação em garantir que você tenha perspectiva, que seja acompanhado, tenha feedback, plano de carreira... É inclusiva, aberta a novas opiniões, e um lugar delicioso de trabalhar.

    Contras: Pode ser bem alarmante no começo, especialmente considerando a quantidade absurda de informações e a velocidade em que as coisas mudam. Existe bastante competitividade e as metas são bem agressivas, a cobrança não é brincadeira. Mesmo você batendo a meta, ainda tem a cobrança de bater em 120, 130, 140%... Além disso, existe uma desorganização institucionalizada, por causa da quantidade de informações.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 anos

    Um ótimo lugar pa trabalhar.

    Manager

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa tem uma cultura muito forte e rica. Temos flexibilidade e oportunidade para sugerir e implementar idéias, projetos, fazer críticas e ser ouvido. A comunicação é um ponto forte já que todos têm acesso às informações e novidades de forma aberta e transparente.

    Contras: O mais difícil é a distância a sede em MTV na California, que requer muitas horas de vôo para participar de reuniões e treinamentos presenciais quando necessário. Felizmente usa-se muito a tecnologia para compensar isso com Hangout e Vídeo Conferências.

    Recomenda a empresa: Sim