• Vagas
  • Empresas
  • Salários
  • Entrevistas

Vaga de Back-End Developer
99 em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Back-End Developer

About this position

We are looking for a Back-end Developer who will work with team members to troubleshoot and improve current back-end applications and processes. In this role, you will work on a diverse set of unique and challenging projects that allow users to interact seamlessly with technology. You will be part of a small cross-functional team to achieve the company's goals, through implementation on your own, guidance to the team andcorrect scheduling and tracking. You will work closely with globally-distributed teams of our organization to play a crucial role in the successful launch of applications.

This position requires both strong technical and communication skills.

To succeed as a Backend Developer, you should be focused on building a better, more efficient program and creating a better end-user experience. You should be knowledgeable, collaborative, and motivated.

Some of your responsabilities will include

  • Ensure data driven approaches to make decisions
  • Develop and maintain systems using Java and Scala
  • Fluency or understanding of specific languages, such as Java, PHP, or Golang, and operating systems may be required.
  • Build solid solutions using cutting edge technologies
  • Collaborate with HQ in Beijing to deliver systems and products that improve the experience of DiDi’s LATAM customer base
  • Design and build tools and frameworks to support DiDi’s LATAM growth
  • Ensure data-driven approaches to make decisions
  • Implement challenging parts of the 99's and Didi's ecosystem.Participate in design, architecture, implementation, and support of software

What we're looking for:

  • Software development experience with solid knowledge of large ­scale systems using Java/Scala/Golang
  • Experience building and scaling complex high-performance, high-transaction applications
  • Must have excellent technical understanding of client­ server fundamentals and enterprise architecture patterns, not only REST
  • Must have technical understanding of different databases and its uses (MySQL, Postgres, Elasticsearch, Cassandra)
  • Strong knowledge in cloud native solutions - AWS (ex: EC2, Beanstalk, SQS, SNS, Load Balancer, RDS, Dynamo)
  • Solid Java or Scala or Golang programming skills
  • Solid test oriented approaches to solve business problems
  • Be able to display leadership qualities and enthusiasm to engage new problems across the full-stack as we continue to push our technology forward
  • Open-minded team player
  • Effective verbal and written communication in English.

Additional Eligibility Qualifications:

  • Bachelor's Degree in Information Systems (IS), Information Technology (IT), Computer Science or Engineering from an accredited college or university
  • Have been used different databases to solve problems
  • Have been tested other protocols than HTTP - Thrift, MQTT …
  • Interested in math and algorithms

Our stack:

  • Languages: Scala, Java, Golang, Javascript, Kotlin (Android), Objective-­C and Swift (iOS)
  • Frameworks: Play, Akka, Slick
  • Databases: MySQL, Postgres, Redis, ElasticSearch, DynamoDB, Redshift
  • Cloud: AWS, Docker, Elastic Beanstalk, S3, SQS, SNS, Lambda
  • Tools: Splunk, NewRelic, Fabric, Tableau.
Leia mais

Avaliações da 99


Satisfação geral dos funcionários

3.45
  • Remuneração e benefícios
    3.64
  • Oportunidade de carreira
    3.08
  • Cultura da empresa
    3.88
  • Qualidade de vida
    3.32

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Ótima empresa para trabalhar

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Ambiente muito bom, propício a desenvolvimento pessoal e interpessoal. Possibilidade de mudança entre áreas. Ótimos benefícios e horários flexíveis.

    Contras: Metas agressivas. Grande número de reuniões que diminuem o tempo disponível. Alto nível de exigência com qualidade e entrega. Muita competição dado a qualidade dos colegas de escritório.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 4 meses

    Um inferno!

    Analista de Atendimento

    São Paulo, SP


    Prós: Video game, puffs, bolo e 1 cerveja as sextas-feiras. Inegável que VR, VA, VT e plano de saúde são bons, mas nem isso mais tá valendo a pena.

    Contras: Empresa com nenhum processo definido, tudo muda de um dia pro outro e não há uma comunicação transparente e útil. As reuniões que os "chefões" fazem pra mostrar resultados, parece que estamos em outra empresa. Já que no UAU ( onde os peões ficam), parece um inferno na terra. Fora que quando vc é contratado, pintam como a melhor empresa pra se trabalhar, que escala de folga é 5X2, que você iria atender ticket, fazer projetos e afins. Bom, não é nada disso. BALELA! Assim que entra, faz um treinamento puramente institucional, falando maravilhas da empresa e o foco é passar o Uber a qualquer custo. Não há comunicação entre os setores, não há prazos pra nada e somos " Analistas" pra preencher 300 planilhas e 989 forms e não ter solução pra nada. Ouvir xingo de motorista todos os dias é o mais comum é você fica a mercê de humilhações, o que fez com que várias pessoas pedissem demissão. Há pessoas que estão faltando por problemas emocionais de trabalho. Fora a mudança de escala, que pode ser de um dia pro outro e não se importam se você tinha ou não compromisso.

    Conselhos para presidência: Parem de fazer reuniões semanais parecendo que tá tudo bem. Não está! Peguem esse tempo, vão lá atender as ligações dos motoristas xingando pra ver qual é a verdadeira realidade da empresa.

    Recomenda a empresa: Não