• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de B2B Marketing Manager
99 em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

B2B Marketing Manager

B2B Marketing Manager

B2B - São Paulo - Full-time

Job description

Reporting to the B2B Director, the role is crucial to ensuring market visibility and supporting the B2B team in generating revenue for business growth and support acquisition and retention of clients through communication strategy and events.

Your Responsibilities

Responsible for B2B Marketing driving awareness of “99 para Empresas” brand and services

Defining “99 para Empresas” tone of voice and developing our house style, making sure we remain true to our identity in a confident manner

Leading and collaborating with a new Growth Marketing function to ensure appropriate channels and activities are planned to deliver the right message for different products and service lines

Plan and execute events to drive increase brand awareness and acquire new clients

Run B2B marketing initiatives, analyzing campaign ROI to inform future campaign strategies

Refresh marketing templates to ensure consistency across external communications with high impact designs/layouts

Maintain the new “99 para Empresas” site, managing the website content and working with the Growth Marketing Executive to ensure lead capture is optimized

Build and maintain a “success library”, cataloging client and member case studies and feedback to be utilized in marketing campaigns

The Successful Applicant

You are a strong marketer with demonstrated experience driving B2B marketing including actions focused on improving brand awareness and customer acquisition. You will bring the following skills to the table:

the ability to devise and deliver a B2B multi-channel strategy

Substantial experience in B2B marketing experience

Solid analytical skills using data to drive campaigns

Business acumen and the capacity to deliver within tight deadlines

sound understanding of both on and offline marketing channels

excellent communication and exceptional writing skills

a hands-on approach and willingness to "get your hands dirty".

be flexible with a can-do attitude and flair for creative problem solving

experience of using digital and social channels to drive business growth

analytical capabilities with an ability to use and interpret data to make business decisions

Leia mais

Avaliações da 99


Satisfação geral dos funcionários

3.45
  • Remuneração e benefícios
    3.70
  • Oportunidade de carreira
    3.09
  • Cultura da empresa
    3.86
  • Qualidade de vida
    3.26

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há mais de 1 ano

    A empresa tem muito o que melhorar

    Analista

    São Paulo, SP


    Prós: Ambiente descontraído, uma empresa para ser explorada e ganhar conhecimento, empresas com todo tipo de profissional, sem discriminação de gêneros.

    Contras: Salários abaixo do mercado, gestores sem nenhum preparo, empresa desorganizada, não tem plano de carreira (aqui sobe de cargo quem é mais amigo ou puxa saco). Para seu chefe gostar de você, você tem que ser amigo dele, sair pra bares, não sabem separar as coisas.

    Conselhos para presidência: Um funcionário devidamente reconhecido (seja pelo trabalho ou financeiramente) releva problemas como falta de gestão, planejamento e organização. Analisar melhor os gestores, não acreditar somente em quem está em cima.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há aproximadamente 1 ano

    Potencial

    Analista CorporativoEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa tem um espaço legal, mesa de ping pong, vídeo games e gente jovem com vontade de crescer. Disposta a fazer a diferença.

    Contras: Um dos pontos mais negativos na minha experiência, além do que escutei do meus colegas lá, é que infelizmente para subir tem que puxar saco do gestor, amigo de bar. Fora isso uma mania chata que mesmo depois do funcionário sair, mesmo cumprindo suas obrigações e batendo suas metas, infelizmente eles tem uma política de não recomendar o funcionário quando ele procura uma recolocação.

    Conselhos para presidência: Os valores que almejam, não significa que é praticado diariamente, persistam em alcançalos. Verifiquem se o problemas de recomendação de ex-funcionário é realmente um problema com eles ou um problema interno. Assim "se preocupar genuinamente com as pessoas"pode se torna um valor de real.

    Recomenda a empresa: Não