• Vagas
  • Empresas
  • Salários
  • Entrevistas

Vaga de App Store & iTunes Gift Card Sales, Head of Brazil
Apple em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

App Store & iTunes Gift Card Sales, Head of Brazil

Job Summary

As a member of the iTunes Retail Sales team, your primary responsibility will be to drive the sales and marketing programs for iTunes Gift Cards and iTunes Codes.
We’re looking for a professional with strong working knowledge of the retail environment (i.e. in-store placement, product launches, promotions and in-store execution, as well as e-commerce and B2B), experienced in consumer marketing and negotiating deals.
Creativity and persistence are essential to perform successfully in this role.

Key Qualifications

*You have significant experience (+10 years of experience) in strategic sales account management. Preferably in relation to retail channels including consumer electronics, department, mass merchant, grocery, pharmacy, convenience and specialty;
*Data analysis and critical thinking to connect business opportunities;
*Proven success in developing and driving successful sales and marketing programs;
*Strong negotiation and creative skills with experience navigating complex sales;
*Action-oriented, high-energy person who is able to quickly build trusted relationships with customers and internal teams;
*Knowledge and experience in the retail landscape and the gift card market is valuable;
*Able to deal with ambiguity, commit to results, social savvy, works with the highest level of integrity and trust, strong command skills, organizational & strategic agility, sense of humor, discernment and capable to motivate others;
*Experience working in an international company environment;
*This position to be based in São Paulo office and will require travel;
*Portuguese and English fluency.

Description

You will analyze market, sales, opportunities and performance KPI´s;
Develop and implement strategies to grow and increase sales and profitability of iTunes Gift Cards and Code business;
Lead and implement all aspects of retail channel expansion;
Develop and handle sales forecasts, merchandising, marketing budgets and track performance of programs;
Run day-to-day relationships between iTunes and iTunes Gift Card retail accounts;
Develop, negotiate and close strategic deals that drive significant sales growth in retail accounts;
Identify suitable industry partners and negotiate and secure contracts that deliver meaningful business for iTunes;
Work effectively with iTunes Finance, Apple product groups, operations, marketing and other internal groups to support customer needs.

Leia mais

Avaliações da Apple


Satisfação geral dos funcionários

3.86
  • Remuneração e benefícios
    4.57
  • Oportunidade de carreira
    2.86
  • Cultura da empresa
    4.00
  • Qualidade de vida
    3.29

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há mais de 2 anos

    Uma empresa global, que ainda precisa se adaptar ao contexto brasileiro

    SpecialistEx-funcionário, saiu em 2015

    São Paulo, SP


    Prós: Cultura e treinamento interessantes e que são permeados de "life long values". É uma boa introdução ao mercado de trabalho na posição de Specialist, o que permite você a ter uma visão geral da operação e aprender muito, no modelo do Brasil. Benefícios excelentes e ambiente desafiador de trabalho, que te permite desenvolvimento pessoal e alta performance

    Contras: Porém a remuneração é baixa se comparado a outros varejos e ao tempo dedicado ao trabalho (6 dias por semana, incluindo domingos e feriados. Horários rígidos (pouca flexibilidade com família e filhos) Cultura arraigada, porém pouca mobilidade dada a posição inicial

    Conselhos para presidência: Pensar melhor no schedule dos funcionários. Considerar que a disparidade de níveis (manager - specialist/genius) não significa disparidade enorme salarial nem tampouco escala totalmente distintna

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 10 meses

    Não trabalhe na Apple

    Specialist

    São Paulo, SP


    Prós: Otimos benefícios e ótimo salário. Ambiente bem mantido pela empresa. Funcionários competentes e amigáveis. Não tenho muito mais o que falar a única coisa que me mantém na empresa é isso.

    Contras: É uma loja de shopping como qualquer outra. Baixíssima chance de crescimento dentro da Apple. Trabalho estressante e intenso. Lidar com com clientes mal educados o dia inteiro é extremamente desgastante e frustrante.

    Recomenda a empresa: Não