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Vaga de Analista PMO Pl
PwC em Barueri - SP

Descrição da Vaga

Analista PMO Pl

Line of Service

Internal Firm Services

Industry/Sector

Not Applicable

Specialism

IFS - Operations

Management Level

Associate

Job Description & Summary

A career within Operations, will provide the opportunity to support our engagement teams and clients operationally by providing advice on accounting, financial reporting, and strategic business issues. In joining, you'll help ensure a complete and relevant exchange of information among our consultants and in turn with engagement teams and clients, provide experts advice on a variety of specific topics, support engagement teams in resolving complex issues, and supporting clients and their subsidiaries in evaluating the potential impact of accounting and reporting standard setting initiatives. You'll develop strong relationships with our engagement teams and enhance our ability to meet greater investor expectations with the challenges of an increasingly complex business environment.

As a part of our team, you'll help assist engagement teams in the areas of resource management, learning and development, human capital, reporting, technology and innovation, and quality and compliance.

Responsibilities

As an Associate, you'll work as part of a team of problem solvers with extensive consulting and industry experience, helping our clients solve their complex business issues from strategy to execution. Specific responsibilities include but are not limited to:
* Proactively assist the team in various aspects of the project
* Prepare deliverables
* Contribute to the development of your own and team's technical acumen
* Keep up to date with local and national business and economic issues
* Ensure you are adhering to compliance matters
* Work on developing internal relationships and your PwC brand

Noções de Gestão de Projetos Avaliação de riscos, avaliação de cronogram/cenario de estruturação.Auxiliar nos processos de desenvolvimento de projetos, elaborando e controlando a documentação (cronograma, atas de reunião, relatórios de status) e entregas.Levantar necessidades e requisitos de processos.Desenvolver e realizar atualizações em relatórios.Realizar a manutenção e controle de planilhas Excel.Apoiar na documentação e manutenção de novos processos.Conhecimento em levantamento de processos empresariais e desenho de fluxos de atividades.Requisitos:Inglês intermediárioExcel AvançadoExperiência na função

Education (if blank, degree and/or field of study not specified)

Degrees/Field of Study required:

Degrees/Field of Study preferred:

Certifications (if blank, certifications not specified)

Desired Languages (If blank, desired languages not specified)

Travel Requirements

Not Specified

Available for Work Visa Sponsorship?

No

Government Clearance Required?

No

Job Posting End Date

Leia mais

Avaliações da PwC


Satisfação geral dos funcionários

3.65
  • Remuneração e benefícios
    2.93
  • Oportunidade de carreira
    3.93
  • Cultura da empresa
    3.80
  • Qualidade de vida
    3.14

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 ano

    TraineeEx-funcionário, saiu em 2017

    Recife, PE


    Prós: Há muitas oportunidades para viajar pelo país em diferentes projetos e clientes, a depender de que escritório você esteja alocado. Escritórios mais ao sul do país têm mais oportunidades que os demais. Outro aspecto positivo é que eles investem bastante na educação de seus colaboradores.

    Contras: A empresa diz que um de seus valores é a diversidade, mas a pwc tende a contratar muitas pessoas que não compartilham dos mesmos valores e são extremamente preconceituosas, avaliando somente o currículo e excluindo pessoas de grande potencial apenas por não terem estudado no exterior, por exemplo.

    Conselhos para presidência: Rever critérios de contratação. É necessário que os processos seletivos sejam mais rígidos no sentido de contratar pessoas que compartilhem dos mesmos valores e missão da empresa, já que capacidade técnica é algo ensinável, valores não.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 10 dias

    Onde esta a inovação respirada pelo mundo

    Sênior Advisor

    São Paulo, SP


    Prós: Nome da Empresa no curriculo, oportunidade de projetos diferentes, algumas pessoas dentro da equipe, oportunidade de conhecimentos!!!!!!!!!!

    Contras: Forma de venda de projetos, entrega do produto dos projetos, remuneração abaixo, venda de inovação e não utilização da mesma para melhoria!!

    Conselhos para presidência: O mundo esta mudando por mais que o segmento da empresa não seja inovação, a oportunidade esta passando e ou aproveitamos e melhoramos ou deixamos passar e rezamos para nao sermos engolidos pelas mudanças

    Recomenda a empresa: Sim