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Vaga de Account Manager, Travel (English and Portuguese Speaker)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Account Manager, Travel (English and Portuguese Speaker)

With a rapidly growing array of sales teams, it's important to have seasoned, charismatic leaders to guide our client sales teams. As a Sales manager, you'll lead and coach high-performing account teams that use consultative sales skills to understand our advertisers' needs and deliver measurable solutions that grow their businesses. You will also work with the sales leadership team to set strategic objectives and run the day-to-day operations for the business. Sales managers willingly help their teams and roll up their sleeves to partner directly with clients to provide comprehensive service. You are an excellent communicator with a proven ability to train and motivate a large team, and you take an analytical approach to sales management.

Our Large Customer Sales teams partner closely with many of the world’s biggest advertisers and agencies to develop digital solutions that build strong businesses and brands. We enjoy a bird’s eye view on the massive transformation occurring as advertising shifts to mobile and online platforms. We're uniquely situated to help shape how companies grow their businesses in the digital age. We advise clients on Google's broad range of products across search, video and mobile to help them connect instantly and seamlessly with their audiences.

Responsibilities

  • Establish relationships with key client decision-makers including C-level executives.
  • Manage key initiatives for your vertical industry team and work cross-functionally on product and opportunity development.
  • Build and maintain relationships with a list of dedicated clients that include ongoing strategic consultation and support.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* 3 years of experience managing and optimizing AdWords campaigns either within or working with advertisers.
* Experience working in the digital advertising industry.
* Ability to speak and write English and Portuguese fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* 4 years of experience in sales, customer support, account management (direct and/or offline), marketing (product, direct and/or offline), marketing program management, or consulting.
* Proven ability to manage multiple projects at a time while paying strict attention to detail.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.67
  • Remuneração e benefícios
    4.35
  • Oportunidade de carreira
    4.55
  • Cultura da empresa
    4.65
  • Qualidade de vida
    4.50

Recomendam a empresa a um amigo




  • Há aproximadamente 3 anos

    É sim tudo o que falam - e mais

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: É uma empresa muito aberta, todo o mundo troca ideias o tempo todo e isso é super incentivado. Além disso, é muito legal você ter esse contato global, por que é um gigante da internet e você consegue se sentir perto de todo o mundo. É um lugar que se preocupa muito com o funcionário, e não só no sentido de dar comida aos montes, sala de rede pra descansar, e sim oferecendo cursos, workshops, possibilidades de trabalhar fora, job rotation, tudo pra te transformar cada vez mais num profissional valioso e mais preparado. A empresa realmente investe em você. Especialmente pra estagiários, os gerentes todos mostram muita preocupação em garantir que você tenha perspectiva, que seja acompanhado, tenha feedback, plano de carreira... É inclusiva, aberta a novas opiniões, e um lugar delicioso de trabalhar.

    Contras: Pode ser bem alarmante no começo, especialmente considerando a quantidade absurda de informações e a velocidade em que as coisas mudam. Existe bastante competitividade e as metas são bem agressivas, a cobrança não é brincadeira. Mesmo você batendo a meta, ainda tem a cobrança de bater em 120, 130, 140%... Além disso, existe uma desorganização institucionalizada, por causa da quantidade de informações.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 anos

    Um ótimo lugar pa trabalhar.

    Manager

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa tem uma cultura muito forte e rica. Temos flexibilidade e oportunidade para sugerir e implementar idéias, projetos, fazer críticas e ser ouvido. A comunicação é um ponto forte já que todos têm acesso às informações e novidades de forma aberta e transparente.

    Contras: O mais difícil é a distância a sede em MTV na California, que requer muitas horas de vôo para participar de reuniões e treinamentos presenciais quando necessário. Felizmente usa-se muito a tecnologia para compensar isso com Hangout e Vídeo Conferências.

    Recomenda a empresa: Sim