• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Account Executive, Retail
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Account Executive, Retail

Businesses that partner with Google come in all shapes, sizes and market caps, and no one Google advertising solution works for all. Your knowledge of online media combined with your communication skills and analytical abilities shapes how new and existing business grow. Using your influencing and relationship-building skills, you provide Google-caliber client service, research and market analysis. You anticipate how decisions are made, persistently explore and uncover the business needs of Google's key clients and understand how our range of product offerings can grow their business. Working with them, you set the vision and the strategy for how their advertising can reach thousands of users.

As an Account Executive, you will manage relationships with clients. This means you need to be a proactive self-starter, able to multi-task in a fast-paced environment and business-focused to help expand the client relationship. Additionally, you are an advisor and consultant, as well as a client advocate within Google.

Our Large Customer Sales teams partner closely with many of the world’s biggest advertisers and agencies to develop digital solutions that build strong businesses and brands. We enjoy a bird’s eye view on the massive transformation occurring as advertising shifts to mobile and online platforms. We're uniquely situated to help shape how companies grow their businesses in the digital age. We advise clients on Google's broad range of products across search, video and mobile to help them connect instantly and seamlessly with their audiences.

Responsibilities

  • Work collaboratively with a team to drive growth to the clients.
  • Develop long term C-Level relationships with regional client decision makers, as well as their agency counterparts, to be able to build and carry out long-term digital strategies and optimize their advertising expenditures.
  • Manage Joint Business Plans across various Google products and services.
  • Develop scalable and leading edge solutions for client(s) in order to maximize their use of Google products (Search, Video, Display, Mobile).
  • Manage pipeline effectively and develop a strategy for long-term sustained success.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* Extensive experience in advertising/marketing and/or advertising sales with deep expertise in digital media and platforms.
* Experience in Online or Retail/Marketplace sectors.
* Ability to speak and write in English and Portuguese fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* Team player who can effectively and efficiently manage multiple high profile campaigns simultaneously.
* Excellent problem-solving skills, business judgment, strategic and analytical capabilities.

Leia mais

Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

3.95
  • Remuneração e benefícios
    4.14
  • Oportunidade de carreira
    3.52
  • Cultura da empresa
    4.19
  • Qualidade de vida
    4.24

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há quase 4 anos

    É sim tudo o que falam - e mais

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: É uma empresa muito aberta, todo o mundo troca ideias o tempo todo e isso é super incentivado. Além disso, é muito legal você ter esse contato global, por que é um gigante da internet e você consegue se sentir perto de todo o mundo. É um lugar que se preocupa muito com o funcionário, e não só no sentido de dar comida aos montes, sala de rede pra descansar, e sim oferecendo cursos, workshops, possibilidades de trabalhar fora, job rotation, tudo pra te transformar cada vez mais num profissional valioso e mais preparado. A empresa realmente investe em você. Especialmente pra estagiários, os gerentes todos mostram muita preocupação em garantir que você tenha perspectiva, que seja acompanhado, tenha feedback, plano de carreira... É inclusiva, aberta a novas opiniões, e um lugar delicioso de trabalhar.

    Contras: Pode ser bem alarmante no começo, especialmente considerando a quantidade absurda de informações e a velocidade em que as coisas mudam. Existe bastante competitividade e as metas são bem agressivas, a cobrança não é brincadeira. Mesmo você batendo a meta, ainda tem a cobrança de bater em 120, 130, 140%... Além disso, existe uma desorganização institucionalizada, por causa da quantidade de informações.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Indicaria a empresa

    AnalistaEx-funcionário, saiu em 2016

    São Paulo, SP


    Prós: O ambiente é agradável, as pessoas são simpáticas e harmoniosas, bem localizada, boa estrutura, home office, flexibilidade de jornada e bônus

    Contras: Organização, falta de desenvolvimento da equipe que por muitas vezes não sabiam lidar com as propostas da empresa, palestras, desorganização

    Recomenda a empresa: Sim