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Vaga de Account Executive, Mid Market Sales, Google Marketing Solutions
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Account Executive, Mid Market Sales, Google Marketing Solutions

Businesses that partner with Google come in all shapes, sizes and market caps, and no one Google advertising solution works for all. Your knowledge of online media combined with your communication skills and analytical abilities shapes how new and existing business grow. Using your influencing and relationship-building skills, you provide Google-caliber client service, research and market analysis. You anticipate how decisions are made, persistently explore and uncover the business needs of Google's key clients and understand how our range of product offerings can grow their business. Working with them, you set the vision and the strategy for how their advertising can reach thousands of users.

As an Account Executive, you'll help to provide integrated, cross-platform advertising solutions. Google has become a leader in this space because we've developed effective products and services targeted to marketers and consumers. The primary responsibility of the Account Executive is to drive and grow new business with Google’s top advertisers. You'll manage business relationships to ensure that clients' needs and requirements are met. This will require you to serve as their advocate within Google while collaborating with other Google teams to provide them with a comprehensive portfolio of solutions and options. This is a client-facing role requiring deep industry expertise, proven ability and a broad base of industry contacts. You understand and anticipate how decisions are made, and you will persistently explore and uncover the business needs of our key clients.

When our millions of advertisers and publishers are happy, so are we! Our Google Marketing Solutions (GMS) team of entrepreneurial, enthusiastic and client-focused members are the "human face" of Google, helping entrepreneurs both individually and broadly build their online presence and grow their businesses. We are dedicated to growing the unique needs of advertising companies. Our teams of strategists, analysts, advisers and support specialists collaborate closely to spot and analyze customer needs and trends. Together, we create and implement business plans broadly for all types of businesses.

Responsibilities

  • Work collaboratively with a team to drive growth with existing customers
  • Develop high-level relationships to serve as a trusted consultant with major customers to optimize their advertising investments
  • Generate business plans to define your strategies and tactics
  • Manage multiple cross-product opportunities and projects

Qualifications

Minimum qualifications:
* Bachelor's degree or equivalent practical experience.
* 4 years of of relevant experience in online sales, advertising, marketing and business development.

Preferred qualifications:
* Strong analytical and problem solving skills.
* Local marketing expertise in the broadcasting, advertising or tech industry.
* Proven success in business development, client relationship and servicing skills.
* Demonstrated ability to lead and manage multiple projects with a broad range of internal and external constituents simultaneously
* Demonstrated ability to think strategically about complex issues and develop recommendations and action plans.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.19
  • Remuneração e benefícios
    4.40
  • Oportunidade de carreira
    3.76
  • Cultura da empresa
    4.32
  • Qualidade de vida
    4.44

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 9 meses

    Nosso marketing é ótimo mas sabemos que nem tudo é como parece... ainda assim, não deixa de ser bom.

    Account Strategist

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é desenhado para estimular a criatividade e o bem estar. A marca é muito forte e nos da muito orgulho de fazer parte da empresa. Temos alimentação, entretenimento e outras atividades aqui dentro, somos expostos a muita informação e aprendizado. Os estagiarios tem tarefas realmente importantes e desafiadoras e são tratados como efetivos, e os efetivos podem além do core, desenvolver diversos projetos com o mundo todo. A empresa faz muitos eventos e existem grupos de interesse para que voce defenda e discuta causas que goste, com suporte financeiro do Google. Quem é efetivado pode viajar para a Sede e isso é muito legal, sem contar a remuneração que é altissima e a exposição para o mercado que garante vagas em qualquer lugar, realmente as pessoas que estão aqui são muito boas e parece que 3 meses de Google equivalem a 1 ano de outras.

    Contras: A diversidade da empresa é péssima, ainda mais pela forma de contratação, você percebe que grande parte do escritório (apesar de muito competente) só entrou na empresa por ter sido indicado, logo, se você não faz parte do (clube), se não tiver estudado em escola particular, feito high school fora, vir de uma universidade cara e de uma familia rica, dificilmente consegue entrar e se enturmar de verdade, quanto mais crescer e permanecer na empresa. Como é um escritório de vendas, as pessoas que mais se dão bem são aquelas com menos aderencia aos valores da empresa, entre entregar resultados é menos importante do que aparecer no holofote. As metas vem de fora e as vezes não tem relação com a realidade, então todos devem fingir que aceitam o desafio, dizer xau para a qualidade de vida e esperar o proximo quarter.

    Conselhos para presidência: Parece que a única ação que fortalece a diversidade e cultura da empresa é a chegada dos estagiários, então invistam nesse pessoal que traz vida para o escritório e entrega tão bem quanto os efetivos. Também e importante lembrar os funcionarios que apesar de sermos realmente muito bons, não somos melhores que ninguem, apenas temos muito investimento em desenvolvimento. Diminuam a pratica do referral e quando a vaga já é certa, parem de convocar pessoas para o processo pois isso é desrespeitoso com elas, não se pode brincar com a esperança de ninguem. Se imponham mais em relação as particularidades de nosso mercado, não podemos sempre nos submeter a matriz, isso atrasa nosso desenvolvimento como negócio na maioria das vezes. Tambem creio que poderiamos fazer menos reformas e usar os recursos com mais cuidado.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 9 dias

    Um sonho não tão claro quanto deveria ser.

    Ex-funcionário, saiu em 2017

    Belo Horizonte, MG


    Prós: Ambiente Fantástico, bem inovador. Um exemplo para as novas startups e empresas que estão surgindo no mercado em qualquer área! Recepção aos convidados é fantástica.

    Contras: Não há um padrão de visita, e os planos de carreira e oportunidades na empresa não são tão abertos ao público em geral. Poderia ser um pouco melhor.

    Recomenda a empresa: Sim